Program 2021
Programske smernice Cirkulacije 2 v 2021 so nadaljevanje idej, ki smo jih razvijali v preteklem štiriletnem programskem obdobju in napovedali za naslednje štiriletno obdobje. To se kaže v krovnem konceptu “Stroja za izboljšanje sveta”. To je v osnovi mehanicistična simbolika delovanja moderne države, ki je rezultat razsvetljenskih absolutnih vladarjev in njihovih birokracij. Kasneje se k temu pridoda ideje razsvetljenstva, ki se osredotoči na humanizem – človeka-posameznika, kot osnovnega gradnika človeške družbe – kar pomeni tudi začetek ideološkega konca družbenega vpliva religij. V stroj se vgradijo tudi nove ideje meščanstva, demokracije, nacionalnih držav in industrializacije. Kljub neprestanim zablodam in stranpotem v razvoju Stroja, se vseeno kaže stalni imperativ napredka – razvoja od slabšega k boljšemu. Želja po gladko delujočem mehanizmu naj bi vleklo svet neumorno naprej.
Svetovna kriza zaradi virusa covid-19 v začetku 2020, ki tudi v tem trenutku tako odločilno določa svetovni utrip, se neposredno dotika družbe/ države kot “Stroja”. Ukrepi in restrikcije, ideologije infantilizacije družb na način varovanja prebivalstva za vsako ceno, varovanje zdravstvenega in gospodarskega sistema pred polomom – in podobno, vnašajo veliko nevarnost regresije delovanja Stroja moderne države na čas pred humanizmom in demokracijami. Internacionalnost barvitih družb je pod udarom črno-belih vizij: nacionalnih in drugače monokulturnih. Vloga vseh samostojno mislečih posameznikov – in še posebej umetnikov – v takšnem trenutku je, da se zoperstavijo takšnim regresijam in poskusom redukcije raznolikosti družb zgolj na funkcionalno identificirane/ “potrebne” segmente družb. Ne delamo si iluzij, da realizacija takšnih scenarijev v danem trenutku ni nemogoča.
Cirkulacija se monokulturni miselnosti zoperstavlja s kulturno raznolikim programom, ki poka po šivih (-> hiperprodukcija). Na ta način se ogibamo želji po “zakrčenosti” urbane kulture v enostavne ideološke okvirje. V dani nepredvidljivi situaciji v praksi uporabljamo taktične pristope, kar pomeni veliko število umetniških produkcijskih skupin, ki se pojavljajo prek leta večkrat – v različnih oblikah kot “odprti kanali”. So samostojne, samomotivirane in estetsko raznolike. Cirkulacija 2 strateško nudi stabilno prostorsko-tehnično platformo prav za samostojno rast/ razvoj takšnih umetniško-produkcijskih enot.
Program 2021:
19. februar do 8. marec 2021: Kvadratni meter – “Najemnina + stroški”
Umetniško aktivistična instalacija “Najemnina + stroški” skupine Kvadratni meter se ukvarja z bivanjsko problematiko v lokalnem in evropskem prostoru. Sodobni človek pod vtisom svobodnega obstoja in ideje meritokracije utrpi občutek krivde nad lastno nezmožnostjo preživetja v sistemu, ki naj bi pridne nagrajeval s premoženjem.
S projektom se skupina fokusira na konkretne vzroke bivanjskih tesnob mlajših generacij in delavskega razreda ter na neizogibne eksistencialne posledice in kontradikcije. Do paradoksa pride že v ustavah nekaterih držav Evropske Unije glede pravice do spodobnega bivanja in nezmožnosti njene definicije, kaj šele pri njenem uresničevanju. Vedno bolj gentrificirana mesta rinejo na obrobje svoje prebivalstvo in aktivnosti ter se spreminjajo v sterilni prostor prilagojen turizmu in nepremičninskim zbirateljem.
Kvadratni meter je skupina umetnic in aktivistk, ki skozi umetniški izraz raziskuje nepremičninsko problematiko. Skupina uporablja različne umetniške prakse in se izraža skozi različne medije.
Več na http://www.cirkulacija2.org/?p=7522
**********************************************
11. marec 2021: Ingver in GverilkII /tokrat v duetu, saj tretja gverilka pričakuje ingverja zdaj zdaj…/
Del festvala Rdeče zore.
Otrok pravičnik sedi v vročem zraku in se gunca.
Bend po poteh Neferstva.
Grupa se inspirira s šolskimi sistemi in vzgojnimi ukrepi, ljudskim izročilom in daje šanse samoorganizaciji.
Performativni zbor z naborom avtorskih, pobako- in podedovanih.
V duhu nepodrejanja bova zapeliodigrali nekaj starih in nekaj novih pesmi.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7550
**********************************************
25. marec – 20. april 2021: Radharani Pernarčič & Cirkulacija 2 – IZUMIJE CASTRA FIK ARKE / poKLONI za INventivne naPRAVE
Interdisciplinarna inštalacija je nadgradnja prvotne razstave Radharani Pernarčič Izumije in pra-skice Castra Fik Arke (Layerjeva hiša, Kranj, 2020) – tokrat v sodelovanju z avtorji Cirkulacije2. Svojevrsten kozmos in »časovni stroj«, ki ga tvorijo skulpture, risbe, skice, izračuni, fotografije, besedila itd., dobi novo dimenzijo in motor z multimedijskimi napravami in pristopi.
Radharani Pernarčič avtorstvo izumij predaja (priznava) Castru Fik Arki, ambicioznemu geniju, ki izumlja nenavadne naprave in opravlja temeljite raziskave na področjih antropologije, paleontologije, astrofizike, biologije, arheologije, umetnosti, itd.
Razstava je sinergičen rezultat dolgoletnega avtoričinega spajanja različnih medijev (poezije, performativne in vizualne umetnosti); obenem pa tudi njenega kontinuiranega preizpraševanja relacijskosti ter vsega, kar se izmuzne zavesti kot »normalno« in »samoumevno«. Paleta formatov (skulptur, risb, skic, fotografij, besedil itd.) tako ni le pregleden nabor njenih del. Te »ustvarjalne pojavnosti« vlečejo dolge niti iz sovpadajočih bazenov njenega ustvarjalnega izraza, se razvijajo dalje in se v razstavi zlijejo v enoten notranji svet.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7595
**********************************************
23. april 2021: Peter Braatz + Alexander Pečnik – Triptich, 1. prilika: Kako ohraniti glasnost tiho?
je večmedijski eksperiment, kjer se združijo glavna področja obeh avtorjev: glasba & zvok -> večkrat distorziran zvok električne kitare (samouk Peter) in pogojno klasični toni velikega klavirja (pianist Alexander). Dramaturgija predvideva prostorski zvok celotnega spektra. Njuna je seveda tudi slika: široka projekcijska površina je osnova za montažo dokumentarnega materiala obeh avtorjev. Zvok in video slika nista določena kot sinhronizirana tokova, vendar se nedvomno ujameta. Oko kamere bo živo dejavnost posnelo in jo v skladu z montažerskimi kriteriji tandema v nekem kasnejšem trenutku ustrezno predstavilo.
Peter Braatz – kitara, efekti, glas | guitar, effects, voice
Alexander Pečnik – klaviature, efekti | keyboards, effects
August Adrian Braatz – video dokumentacija | documentation
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7693
**********************************************
27. april 2021: Studio 8.1 | Brina Kren – Kako živijo ljudje
Koncertni cikel [Studio 8.1] je ustvarjalni teritorij, fizični in mentalni prostor za glasbenike, ki ga vodijo in oblikujejo glasbeniki sami. Platforma vzpostavlja kontinuirano prakso inovativnih zvočnih kodov ter snovanje novih ustvarjalnih celic. Deluje kot generacijski most in zbirno mesto skupnosti. Ustvarjalka v rezidenci in kuratorica v letu 2021 je Brina Kren.
https://abeceda.io/Studio-8-1/
**********************************************
28. in 29. april 2021: Barbara Kapelj – Mesto prihodnosti / urbanistično-gradbena delavnica za najmlajše
Bi rad/a spoznal/a kaj več o arhitekturi, umetnosti in zgodovini mesta Ljubljana? Bi rad/a zgradil/a čisto svoje mesto iz raznovrstnih reciklažnih materialov v galeriji? Vabimo te na dvodnevno brezplačno delavnico, ki bo potekala delno po ulicah mesta Ljubljane in delno v galeriji Cirkulacija 2, v samem centru Ljubljane.
Najprej se bomo pobliže spoznali z mestnimi ulicami, potem pa z gradnjo Idealnega mesta v galeriji. Mestu boste, ob ustvarjanju z intermedijskima umetnikoma Borutom Savskim in Stefanom Doepnerjem, dodali še zvok in robotiko. Delavnico bo vodila Barbara Kapelj, scenografinja in ustvarjalka Počitnic v mestu in Počitnic na Barju, skupaj s Sanjo Simić, urbanistko in oblikovalko ter Niko Rupnik, vizualno umetnico.
Program je namenjen otrokom od 1. do 5. razreda. Izvajali ga bomo, če bo najmanj sedem prijavljenih, v skladu z zdravstvenimi uredbami.
Delavnica bo potekala 28. in 29. aprila 2021, od 9.00 – 15.00. Organizacija&produkcija Sezam, Cirkulacija 2 in Zavod Generator – ob podpori MOL.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7726
**********************************************
Dobrodošla na svobodni medmedijski jam-session!
13. maj 2021: JazzzklubMezzoforte Cirku5lacijA
NevenKordavideovizualizacija
0.6MismoNismonoisecirkus
–Pandansiu
__EvaZibleroers
___OtonKorošecick
Cirkulacija2obiloračunalnikov
_StefanDoepnerbasharfa
__BoštjanLeskovšeksintići
___BorutSavskiturboflavta
+
JakaHawlinatrobenta
ThiernoDiallokontrabas
pretok
JurePodgoršek
RasMilutinović
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7763
**********************************************
20. maj 2021: Zeleni zvoki Umoblodnice v Cirkulaciji 2 / gostovanje celjske impro zasedbe v ad-hoc sestavi Iva Tratnik, Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Estela Žutič, Simon Macuh, Dalibor Bori Zupančič, Amper-o-mat.
Lanskoletna predstava/ instalacija Zeleni zvoki, ki so jo imeli 8. oktobra 2020 v Špitalski kapeli v Celju, prenesejo v Ljubljano – adaptacija=improvizacija je na mestu. Ekologijo Zelenih zvokov tu vidimo kot zgodbo,ki je stalno prisotna v ozadju in na katero se referira vse, kar se udejanja… In dobro je, da je to ozadje prisotno, ker je to duša vsega… Naše početje nekako dojemamo kot kombinacijo zvočne semantike ter ekologije hrupa. Seveda je to subjektivno, vsak od nas drugače doživlja ekološko noto v tej zadevi.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7753
**********************************************
11. – 14. junij 2021: Mike Hentz – KLIMA 2, performens CIRCLE
Za otvoritev Mike Hentz predlaga performens / živo sliko (-> tableau vivant) z naslovom Circle (Krog). Situacijo opiše takole: Trance glasba. Sirene tulijo, nihanje, vse se obrača. Z posnetkom vrtenja ventilatorjev glasbenik gradi na ponavljajoči osnovi vedno bolj poln zvok. Risarka z ogljem nariše velike kroge, drugi sodelujoči v krogu zaniha močno 300-vatno svetilko. Video umetnik v živo animira digitalne kroge na projekcijah in v spletnem prenosu, diaprojektorji mečejo krožne motive na steno. Med občinstvo razdeljene bele krožnike publika vrti po tleh. Sredi dogajanja dela plesalec_plesalka gibe/ piruete – gibajoča stropna kamera te gibe sproti pretvarja v kroženje. To kroženje premeša še en plesalec_plesalka. K sodelovanju se pozove lokalne umetnike, glasbenike, plesalce, cirkusante – za kar bi prek osebnih znanstev poskrbela bazična ekipa 3 do 4 organizatorjev/ animatorjev – pod vodstvom Mikea Hentza. Format: trajanje 1 do 2 uri gibanja, performensov, akrobacij, cirkuških točk, plesa, glasbe, projekcij in drugih vizualij- vse v povezavi s temo kroga in kroženja.
Drugi segment predstavlja klavzura KLIMA. Situacija Klima se definira kot 30-urna klavzura – performens zaprtega tipa, za katerega se udeleženci prijavijo osebno. Doslej je izvedel že okoli 50 takšnih projektov vpenjanja v lokalna okolja po vsem svetu. Ljubljanska Klima leta 2016 je imela ključne besede “dekandenca” in “človek stroj”. To razpre široko polje razmislekov: od postopnega razpadanja sistemov vrednot, lovljenja različnih vidikov skrajnih užitkov, doživetij, prek zadovoljevanja potreb, ki se lahko šteje kot luksuz, instantnih samoidentifikacij, do danes povsem realnih možnosti doseganja popolnosti, lepote, celo spremembe spola. In seveda klima kot podnebje, družbena klima, mikro-klima v skupini…
Predvidoma v trajanju 14 dni. Tri glavne pojavne/ javne oblike:
1. Otvoritev: performens CIRCLE v sodelovanju z različnimi umetniki
2. KLIMA 2 – tridnevna klavzura z umetniškimi akcijami po mestu. Glavna tema bo jasna in razvita po diskusijah.
3. Zatvoritev – koncert Ronald Gonko in Mike Hentz: GOMI; morda še dodatno drugi perfromens CIRCLE
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=7888
**********************************************
24. junij 2021: Ronald Gonko – Evocation Ensemble Electroakustik = gonko doepner organism
Ronald Gonko je reden gost v programu Cirkulacije 2. Je glasbenik in umetnik zvoka iz Berlina s poudarjeno eklektičnimi stili – v obliki eksperimentalne elektronike sta bila to Berlin Synthesizer Orchestra in anti-elektro Stop Disco Mafia – pa do akustičnih izrazov v skupinah, kot so Kapaikos (Polka-Punk, PP) in Mariahilff (obskurne kantavtorske stvari). V solističnih nastopih raziskuje meje med resnim umetniškim pristopom in nesmiselnim neo-dada zvokom z uporabo zvočnih naprav za obdelavo signalov, lo-fi elektroniko, najdenimi zvočnimi artefakti/ zvočili – ter lonci, ponvami in klobukom podobnimi gongi.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8000
**********************************************
21. junij – 2- julij 2021: Barbara Kapelj – Lastne sobe / avdiovizualna interaktivna instalacija / v sodelovanju s festivalom WOW -> Mesto žensk
Rada bi spregovorila o problematiki prostora, ki ga imamo ženske za ustvarjanje. Dokumentaristično bi pristopila k stvari in se sprehodila od ene do druge umetnice ter posnela trenutno situacijo, kotičke (če jih sploh imajo), kjer umetnice ustvarjajo. Ustvarila bi dialoge z umetnicami: popisala bi njihove pogoje, kakovost bivanja v teh prostorih, materiale, svetlost, vlažnost … Zanima me torej, kaj vse, če sploh kaj, se je spremenilo v skoraj devetdesetih letih, odkar je leta 1929 Virginia Woolf napisala najbolj znan feministični esej Lastna soba.
Ustvarila bi interaktivne makete iz reciklažnih materialov, v katerih bi lahko tako videli, kakšni bi bili videti idealni prostori za ustvarjanje posameznic po njihovih željah in idejah. Gradniki maket bi bili reciklažni materiali, materiali, ki jih uporabljajo ženske v svojem vsakodnevnem življenju. Vsako umetnico bi prosila tudi za droben predmet, ki bi predstavljal njeno relikvijo in hkrati sprožilec za interaktivno platformo. Premik ali uporaba umetničine osebnega predmeta bi tako sprožil umetničino zgodbo o zasebnem prostoru.
S Stefanom Doepnerjem in Borutom Savskim (oba Cirkulacija 2) bom razvila premikajoče in interaktivne dele maket, skupaj s sprožilci, osebnimi predmeti umetnic.
Ob otvoritvi instalacije bi ustvarila odprto debato na temo Lastnih sob in omogočila posebno enoto v prostoru, maketo, kjer si bo lahko vsak/a sam/a ustvaril/a lastno sobo, z reciklažnimi gradniki, kot jih bom uporabila v maketah, po navodilih umetnic.
Več http://www.cirkulacija2.org/?p=7976
**********************************************
30. junij 2021: Brina Kren — kako živijo ljudje; Cirkulacija 2
-> ob 19.30
Matej Kastelic – glas
Tilen Zlatnar – vibrafon
Maj Brinovec – saksofon
drugi letošnji dogodek koncertnega cikla Studio 8.1 kuratorice Brine Kren: kako živijo ljudje. Koncertni cikel Studio 8.1 je program inštituta .abeceda in poteka v koprodukciji s Cirkulacijo 2.
**********************************************
10. do 15. julij 2021: Elvin Brandhi
Elvin je Valežanka, ki je bila v letu 2019 prvič naša gostja. V letu 2020 je bila del Stroja za izboljšanje sveta z njenim videom World Wide Ward (-> Cel svet kaznilnica). Tudi v letu 2021 se bo v nadaljevanju s tem uskladila. Pred tem upamo na njeno tipično ekstremno pitijevsko eksplozijo nezavednega govora/ krikov in elektronskih izbruhov njenega samplerja.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8113
**********************************************
15. julij 2021: Razširjena Cirkulacija 2 – Stroj za izboljšanje sveta 2. letnik (podnaslov: Fragmenti stroja) – gostovanje v Špitalski kapeli v Celju
Sodelujoči: Ryuzo Fukuhara (gib), Stefan Doepner (stroji in zvok), Borut Savski (projekcija in zvok) in Boštjan Leskovšek (zvok).
Pojavna oblika gostovanja “Stroja” je celovit intermedijski dogodek – celovečerna večurna situacija, ki do neke mere premeša oder in občinstvo, na videz deluje kot instalacija v prostoru in kot performativno okolje, kjer se sestavijo gib, zvok, projekcije, kibernetski mehanizmi (mehanični in računalniški) v intenzivno sodobno-umetniško godljo. Povedne oblike so abstraktne, vendar neposredno zajemajo iz prispodob, ki se nanašajo na pomen Stroja za izboljšanje sveta.
Internacionalnost barvitih družb je pod udarom črno-belih vizij: nacionalnih in drugače monokulturnih. Vloga vseh samostojno mislečih posameznikov – in še posebej umetnikov – v takšnem trenutku je, da se zoperstavijo takšnim regresijam in poskusom redukcije raznolikosti družb zgolj na funkcionalno identificirane/ “potrebne” segmente družb. Ne delamo si iluzij, da realizacija takšnih scenarijev v danem trenutku ni nemogoča.
Predhodno: http://www.cirkulacija2.org/?p=7428
Zdaj: http://www.cirkulacija2.org/?p=8090
**********************************************
V tednu od 20. do 24. julija 2021 – festival Rehumanizacija / par festivalskih dogodkov
Festival Rehumanizacija bo potekal poleti na treh lokacijah – med temi je tudi Cirkulacija 2. Zavod vključuje v svoj program veliko število glasbenikov najmlajše generacije in jih sooča z mnogimi situacijami, ki jih običajni študijski program ne omogoča. Za Cirkulacijo 2 je zanimiv moment možnost, da se posamezniki ali skupinice v nekem trenutku osamosvojijo in razvijejo svoj nad-glasbeni jezik – kar pomeni, da postanejo umetniki. Naša edina zahteva je, da so vsi dogodki raziskovalno zasnovani, kar se najenostavneje kaže v abstraktni zvočni sliki.
https://abeceda.io/Re_humanizacija/
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8183
**********************************************
9. do 12. avgust 2021: FriFormAV – celovečerni performans naročenih kompozicij Tilena Lebarja / premierni zvočno-vizualni dogodek
LĪMEN
Izvajalci/izvajalke:
· Tilen Lebar (elektronika in kompozicija)
· Anja Clift (flavte)
· Valentina Štrucelj (klarineti)
· Tomas Valečka (elektronika in oblikovanje zvoka)
· Stella Ivšek (vizualije)
I. prvi del šestkanalne zvočne instalacije, ob 17:00
II. vizualno glasbeni performans, ob 20:00
III. drugi del šestkanalne zvočne instalacije, ob 21:00
Sodelovanje s KUD MREŽA oziroma s ciklom FriFormAV smo začeli v letu 2018, nadaljevali v 2019, 2020 in 2021. Prostor pred Cirkulacijo 2 v Podhodu Ajdovščina.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8250
**********************************************
7. september 2021: John Duncan – The Shape of Minds to Come & VAMPIRE RELIEF
Koncert s prostorskim zvokom za radijske kratke valove in vokal. Naslov: The Shape of Minds to Come (sl: Podoba umov, ki prihajajo). Osnovni zvok bi prihajal iz računalnika in štirikanalne zvočne kartice MOTU M4 in nato v istem prostorskega zvoka Cirkulacije 2. Naslov je očitno prafraza an “the shape of things to come” (sl: podoba stvari, ki prihajajo), ki je v osnovi pozitiven, optimističen pogled iz nedavne preteklosti. V parafrazi je najverjetneje ravno obratno. V primeru solo-performensa avtor predlaga za uverturo njegov 20-minutni video John Duncan “HORROR OBSOLETE: Endless Mardi Gras” (2017).
Avtor je bil seznanjen s sugestijo koncepta države kot stroja za izboljšanje sveta – in se je očitno odločil, da je kritika sedanjega civilizacijskega trenutka na mestu. Tudi instalacija/ vizualni komplement, ki jo predlaga, kaže na njegovo emocionalno stanje. Instalacija z naslovom VAMPIRE RELIEF predstavlja lesen kol, ki je na enem koncu nabrušen in pritrjen na tla, lestev in lasersko gravirani napis, ki predstavlja spisek vseh negativitet.
John Duncan (Wichita, Kansas 1953) po rodu Američan, študiral pri Allanu Kaprowu, utemeljitelju termina “happening” (dogodek). Deloval je v Los Angelesu, Tokyu, Amsterdamu, trenutno pa v Bologni v Italiji. Njegova področja so performens/ akcionizem, instalacije, sodobna glasba, video in eksperimentalni film.
Njegovi dogodki so raziskovanja temeljnih eksistencialnih pojavnosti – kontroverzni in pogosto skoraj brutalno neposredni. John Duncan je bil v preteklosti že dvakrat gost Cirkulacije 2, poleg tega je toliko temeljna radiska in zvočno-eksperimentalna figura.
https://www.johnduncan.org/index.html
https://futureofnothing.bigcartel.com/product/sex-and-guilt-and-john-duncan
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8275
**********************************************
12. septembra 2021: tretji letošnji dogodek koncertnega cikla Studio 8.1 kuratorice Brine Kren: kako živijo ljudje.
Nastopili so: Tinkara Zupan, Vida Vatovec in Oskar Longyka
Koncertni cikel Studio 8.1 je program inštituta .abeceda in poteka v koprodukciji s Cirkulacijo 2.
https://abeceda.io/Studio-8-1/
**********************************************
15. do 30. september 2021: Tao G. Vrhovec Sambolec – zvočna instalacija. Produkcija Atol
Tao G. Vrhovec Sambolec (SI/NL) je umetnik in raziskovalec, ki se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegovi nedavni projekti vsebujejo prostorske in zvočne instalacije, dogodke in intervencije, kjer (ne)posredovani zvočni dogodki delujejo kot osrednji element, ki afektivno vzbujajo človeško telesno prisotnost, hkrati pa oznanjajo fizično odsotnost telesa. Tovrstna izkustvena umetniška dela, ki obiskovalce nagovarjajo skozi zvok, taktilnost, kinetično gibanje in vibracije, so namenjena prevpraševanju čutne zaznave telesne prisotnost onkraj neposredne bližine in vidnosti, ter kako lahko iz teh re-artikulacij prisotnosti vzniknejo nove poetike.
http://www.taogvs.org/
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8312
**********************************************
1. oktober 2021: 1,5 + ASINHRONOST / DIALOG Tatiane Kocmur & Boruta Savskega; avdiovizualni performens
Audiovizualni dialog 1,5 + Asinhronost Tatiane Kocmur in Boruta Savskega prikazuje dva estetsko avtonomna kompozita in njun preplet / razplet. Na eni strani je komuniciranje dveh teles, ki z določenimi instrumenti izvajata repeticijo preprostih gibov in zvokov. Na drugi strani je računalniško generirana/ pervertirana podoba ( in zvok), ki se v razmerju do originala osamosvoji – bodisi kot enakovreden partner podobe obeh fizičnih teles, ali kot vedno bolj dominirajoča prisotnost posredovanega, ki kani vzpostaviti dominanco nad telesno prisotnim.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8328
**********************************************
7. oktober 2021: Tjaž Juvan: NOISTER::VAL³
The performance Noister: val³ combines the forms of a kinetic sound set-up and a contemporary movement performance based on modern circus. By merging two different artistic genres, it explores the relationship between man and machine, constantly exchanging their roles of the manipulator and the manipulated. The result of this relationship is a sound that becomes a catalyst for further interaction as it connects the space between the performer and the objects. In the performance, the protagonist Noister surrenders his life to modular loudspeaker objects that he places in various precarious installations or platforms, while the interaction between the objects and Noister creates a soundscape that moves through the space, making the sound a co-creator of the space.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8347
**********************************************
11. do 16. oktober 2021: Mladi raziskovalci IV – Lenart De Bock – Steps / enotedenski intenziv z javno produkcijo / produkcija Zavod Ape.Parlour
To je že tretji tak večdnevni dogodek v Cirkulaciji 2, ki je imel leta 2019 dva javna dogodka, v letu 2020 je bil premaknjen na prvi teden januarja 2021. Zavod vključuje v svoj program veliko število glasbenikov najmlajše generacije in jih sooča z mnogimi situacijami, ki jih običajni študijski program ne omogoča. Za Cirkulacijo 2 je zanimiv moment možnost, da se posamezniki ali skupinice v nekem trenutku osamosvojijo in razvijejo svoj nad-glasbeni jezik – kar pomeni, da postanejo umetniki. Naša edina zahteva je, da so vsi dogodki raziskovalno zasnovani, kar se najenostavneje kaže v abstraktni zvočni sliki.
https://abeceda.io/Mladi-Raziskovalci/
**********************************************
(22. do) 25. oktober 2021: četrti letošnji dogodek koncertnega cikla Studio 8.1 kuratorice Brine Kren: kako živijo ljudje.
Koncertni cikel Studio 8.1 je program inštituta .abeceda in poteka v koprodukciji s Cirkulacijo 2.
https://abeceda.io/Studio-8-1/
**********************************************
9. november 2021 Joe “skip” Summers – Five New Songs | Pet novih pesmi
Pri gradnji je uporabil izključno materiale, inštrumente in ideje, ki jih je našel ali sestavil na licu mesta v Cirkulaciji 2. Joe Summers je graditelj instrumentov s katerimi nastopa – še posebej ga zanimajo percepcijsko povečevalne in modulacijske izkušnje zvoka. Pri tej novi seriji kratkih del/ skladb (verjetno v stilu Fluxusa), v tej smeri raziskuje izven-glasbene akcije – zvok pa se pojavi prej kot posledica akcij – in ne kot izhodišče.
Joe je rasel v podeželski Angliji, trenutno živi v Berlinu in je solastnik glasbene založbe First Terrace Records.
https://www.firstterracerecords.com
To je že četrtič, da je gost Cirkulacije 2 – morda se ga spomnimo v obliki improvizatorskega orkestra v 2018 z Vido Vojić in ostalimi , ali njegovega performativnega trojčka v 2019 (Last of England/ 300,000 Souls/ Music for Fences) z različnimi sodelujočimi.
-> http://www.cirkulacija2.org/?p=6055
-> http://www.cirkulacija2.org/?p=5733
-> http://www.cirkulacija2.org/?p=5694
-> http://www.cirkulacija2.org/?p=4516
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8406
**********************************************
16. do 25. november 2021: Onkraj 10 let & Stefan Doepner : Humus
razstavi sta na ogled vsak delovnik: 12.00–18.00, med vikendom pa po naročilu na: obrat@obrat.org
Onkraj 10 let – skupnostni vrt Onkraj gradbišča
avtorska skupina: KUD Obrat (Stefan Doepner, Urška Jurman, Polonca Lovšin, Apolonija Šušteršič)
Projekt, ki se je začel leta 2010 v okviru festivala Mladi levi zavoda Bunker, spodbuja urbano vrtnarjenje v najširšem pomenu ter aktivnejšo vlogo prebivalcev pri načrtovanju, urejanju in soupravljanju mesta. V sodelovanju z okoliškimi prebivalci in drugimi zainteresiranimi so pobudniki (KUD Obrat) mirujočo gradbeno jamo spremenili v živ skupnostni vrt, ki se je v več kot desetih letih na različne načine spreminjal, obnavljal in prilagajal; kot »vrt v gibanju« tudi samozaraslim drevesom, ki so prerastla gredice in Onkraj gradbišča preobrazila v »gozdnat vrt«.
Več na: https://onkrajgradbisca.wordpress.com
***
Stefan Doepner: Humus, umetna inteligenca in lepota propada – terenske beležke
strokovna podpora: Robert Lisek (umetna inteligenca) in Julian Chollet (humus)
Na razstavi lahko Doepnerjevo obravnavo zbranih podatkov in gradiv odčitavamo v različnih medijih in materialih. Pri obdelovanju posnetkov prsti je bila deloma uporabljena tudi umetna inteligenca za prepoznavo živali, rastlin in vzorcev oz. struktur v prsti.
Razstava se z umetniškimi terenskimi beležkami osredotoča na pogled od znotraj in od blizu v strukture prsti in življenja v njej.
Produkcija: KUD Obrat
Partner: Cirkulacija 2
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=8418
**********************************************
(26. do) 29. november 2021: peti (bonus track) letošnji dogodek koncertnega cikla Studio 8.1 kuratorice Brine Kren: kako živijo ljudje.
Koncertni cikel Studio 8.1 je program inštituta .abeceda in poteka v soorganizaciji s Cirkulacijo 2.
https://abeceda.io/Studio-8-1/
**********************************************
7. december 2021: Emil Memon – GRAFFITI; razstava celostenske slikarije z živo sceno (do 17. decembra 2021)
Proposal for my Art event at Cirkulacija consist of large GRAFFITI painting, spray paint on canvas on the wall across the entry to the space. The size and intensity of color will balance the architecture of the venue. The compressed energy of the work will actively interact with Cirkulacija’s program of dynamic performance. Another element of the show is my Musical Live performance with my Video work projected on the wall behind the band.
As a Fulbright Scholar in early 80’s went to study at Pratt Institute, Brooklyn, NYC. It was a graduate program MFA. My major was Free Forms ( Conceptual Art ). NYC was in crisis , urban dystopia. I felt free. Lower East Side, South Bronx , parts of Brooklyn were burned down. Subway trains were speeding around with fantastic GRAFFITI master works , messages , names of young kids from ghettos making their statement and mark on the city. There was Grand Master Flash’s “ The Message “ in the air. A crown with the name Samo spray painted on the walls of Soho Art gallery district by Jean-Michael Basquiat were being noticed. Keith Haring was making his Subway stations drawings. East Village Art scene was emerging in the ruins of LES, It included GRAFFITI artists as Futura 2000. It was also time of horror of AIDS epidemic.
The NYC’s GRAFFITI as the Urban Youth Culture did spread around the world, it’s a commune form of expression, used as Art of liberation, revolution, exploration, monetization , it’s about energy and direct connection. I was impressed at that time by the works of Futura 2000, who introduced the great possibility of pure abstraction deriving from Street Art GRAFFITI. It connected with Jackson Pollock and definition of his work by Joseph Beuys as Compressed energy.
**********************************************
17. december 2021: Marta Fakuch
Marta Fakuch, avdio-vizualni kvintet iz Ljubljane, ki združuje elektroniko z živo inštrumentacijo in poskuša predvsem ustvariti drugačno izkušnjo. Lina Rica, Žiga Palčarj, Marek Fakuč … posebni gost Sergej Harlamov.
**********************************************
21. december 2021: “Relativna tišina ob zori” avtoric Beepblip, Line Rica in Tise Neže Herlec / produkcija Zavod Sektor
Celovečerni performens / instalacija.
**********************************************
26. december 2021: Zabožična noč / združene sile ???
**********************************************
Nepredvidoma: Lvov <-> Ljubljana – Razstava artefaktov rezidenčnega kovidskega tipa
**********************************************