beepblip, Tisa Neža Herlec, Lina Rica: Relativna tišina ob zori
Published on December 19th, 2021V torek, 21. decembra 2021 ob 20.00 (in ob 21.00) ponovno vabljeni v Cirkulacijo 2, Podhod Ajdovščina Ljubljana na zvočnovizualni dogodek z naslovom
Relativna tišina ob zori
beepblip, Tisa Neža Herlec, Lina Rica
Zaradi omejenega števila v publiki bomo performans izvedle dvakrat, ob 20. in 21. uri. Zaradi narave projekta vstop ne bo možen med performansom. Dostop samo s PCT!
Ob pripravah projekta smo se avtorice potikale po prostorih tišine, v podzemni jami in gluhi komori, da bi preverile, kako tišina vpliva na naše poslušanje. Prišle smo do zaključka, da tišina ni odsotnost zvoka, temveč je tisti zvok, ki smo se ga naučile ignorirati; to je zvok, ki je bodisi preveč dolgočasen, razpotegnjen, bodisi neprestano prisoten kot nizkofrekvenčni mrmranje mesta ali visokofrekvenčo pretakanje tekočin v telesu. Tišina je poslušanje majhnih in nepomembnih zvokov. Lahko je glasna prav tako kot je hrup lahko tih. Od hrupa se razlikuje v tem, da telesa ne paralizira, temveč ga vključije v svojo produkcijo prav tako kot v gluhi komori.
Relativna tišina ob zori je ambientalna situacija, v kateri se terenski posnetki, glas in živo generirana slika raztegujejo v dolgih časovnih intervalih in ustvarjajo medprostore za tihe sekvence in monotono pulziranje. Razmišljanje o tišini je sprožilo zimsko terensko snemanje na robu starodavnega gozda v bližini Kočevske Reke. Zvok zmrznjene zimske tišine je statičen, nespremeljiv in osamen, pa tudi nedojemljivo vztrajen, vzdržljiv in spokojen. Vaje iz sprejemanja takšnih pogojev so še posebej koristne v času družbene izolacije.
Tokratni zvočnovizualni dogodek bo ustrezal razpoloženju osame in vztrajnosti, dveh protipolov tišine. Takšna tišina preusmeri odgovornost za produkcijo glasbe od kompozicije na poslušalce, ki postanejo slišni samim sebi, njihova telesa pa del glasbe. Takšna brezoblična tišina dobi obliko, ko jo naselijo poslušalci, ki so ravno stopili ven iz mestnega trušča v prostor lastnega hrupa. Ta kontrastna situacija spominja na izkušnjo gluhe sobe.
Več o razstavi: https://beepblip.org/2021/08/15/relative-silence-at-dawn/
Posebna zahvala: Luka Prinčič, Uroš Veber (Zavod Projekt Atol), prof. Samo Beguš (Fakulteti za elektrotehniko), Raviv Ganchrow in Tehnična univerza v Delftu (NL), Brane Čuk (Kostanjeviška jama), Adrijan Praznik, Jasna Jernejšek, Miha Colner, Matija Drobne, Aleš Hieng – Zergon.
Produkcija: Zavod Sektor v sodelovanju s Cirkulacijo 2, Ljubljana.
Projekt sofinancira Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo
O avtoricah:
beepblip [Ida Hiršenfelder] (1977) je zvočna umetnica in arhivistka. Komponira potopitvene psihogeografske zvočne krajine z uporabo analogne elektronike, naredi-sama modularnih sintetizatorjev zvoka, terenskih posnetkov in računalniške manipulacije. Zanima jo bioakustika, eksperimantalna in mikrotonalna glasba. Bila je članica zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra (2011–2017), trenutno pa je članica skupine Jata C, ki raziskuje biakustiko in zvočne ekologije. Njena samostojna albuma Noise for Strings, Vol. 1 (2019) in Noise for Strings, Vol. 2 (2020) sta izšla pri založbi Kamizdat. Trenutno študira na oddelku za sonologijo na Kraljevem konservatoriju v Haagu.
Tisa Neža Herlec (1996) komunicira, organizira, piše, nastopa in ustvarja zvočne, pisne in vizualne imaginarije. Osredotoča se na procese, sodelovanja ter trenje med improvizacijo in kompozicijo. Eksperimentalno petje je njeno poglavitno izrazno sredstvo. Je diplomantka oddelka za slikarstvo na ALUO, pred kratkim pa je zaključila magisterij Experimental Publishing na PZI v Rotterdamu, kjer trenutno živi. Nastopa, razstavlja, organizira, sodeluje in piše širom Evropskega prostora.
Lina Rica (1980) je intermedijska umetnica, ki deluje na področju konceptualne, eksperimentalne in novo medijske umetnosti. Ustvarja instalacije z uporabo videa, grafike, svetlobe, fotografije in animacije. V svojem delu obravnava družbene procese preteklih in sedanjih svetov ter njihove vplive na posameznika. Leta 2008 je magistrirala na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu z nagrado za najboljšo diplomsko nalogo na oddelku za grafiko. Njena dela so predstavljena in objavljena na regionalni in mednarodni ravni. Njene grafike so del zbirke Mednarodnega grafičnega likovnega centra v Ljubljani; Oficina Arara v Portu; Longest Night v Gothenburgu; Critical Mass Portfolio in Femicomix Portfolio. Za svoje grafike je prejela več nagrad. Med leti 2012 in 2016 je skupaj z Boštjanom Čadežem vodila društvo za produkcijo in promocijo sodobne umetnosti in galerijski prostor GaleRica v svojem domu v Makarski. Z video performensi je nastopala na več festivalih in dogodkih v klubih in avtonomnih kulturnih centrih, in sodelovala z več umetnicami in umetniki. Je ustanovna članica audio-vizualnega eksperimentalnega ansambla Marta Fakuch, ki deluje od leta 2019. Od leta 2020 je del audio vizualnega tria Etceteral. Trenutno živi in dela v Ljubljani.