Program 2023
V letu 2023 bomo v sklopu programa Cirkulacije 2 producirali naslednje projekte:
- Francisco Tomsich in Borut Savski: The Silent Movies | Nemi filmi – Summer Songs
- Cirkulacija 2 – Odprti kanali | Mali projekti (predvidoma štirje nepredvideni projekti)
- Joe Summers in Joe Vaughan: Angeli si delijo | The Angels Share
- Aphra Tesla in Stefan Doepner: 8 duš in Archangel Incorporated
- Ole Wulfers in Ronald Gonko: Arnold Schönberg v Ljubljani
- Tom Winkler – stròj1 strôja m (ȍ ó)
- Colin Black in Stefan Doepner: The Transmittal Hearing | Poslušanje prenosov zvoka
- Henrike von Dewitz in Simon Svetlik: Video pisma
- Tatiana Kocmur in Francisco Tomsich: Rdeče niti #3
V letu 2023 bomo tako kot doslej pogosto sodelovali s KUD Mreža – predvsem s programom FriFormAV, s katerimi smo podpisali pogodbo ošestih dogodkih. Napeljano je sodelovanje z zavodom Sploh, prav tako tudi z Emanat / produkcija Kamizdat.
Od umetnikov smo doslej podpisali pismo o soorganizaciji z Nežo Knez. Prav tako je za začetek leta že dogovorjeno sodelovanje s priznanim umetnikom Goranom Tomcicem(Berlin), ki bo v sklopu svoje rezidence v Ljubljani izvedel svoj projekt “Pompom Net”. Kot je običajno bo teh sodelovanj še več.
V 2023 smo nekaj dodatnih projektov prijavili tudi na Ministrstvu za kulturo – na glasbene umetnosti – kot koncertni cikel v zvezi z algoritmično glasbo – kar je še vedno naša specifika v lokalnem prostoru.
V 2023 bomo skušali vzpostaviti redne izmenjave zanimivih produkcij med slovensko obalo in Cikrulacijo 2. To bo potekalo prek Društva Boja,oziroma umetnika Francisca Tomsicha. Hkrati je še vedno tudi mogoče, da se bo šele v letu 2023 vzpostavilo sodelovanje med avstrijskim Grazem in Cirkulacijo 2.
Konec leta 2022 smo na željo dosedanjega zastopnika društva Boštjana Leskovška izvolili novega zastopnika. Zastopnik društva je tako spet Borut Savski in kot njegova namestnica Tatiana Kocmur.
Program:
13. januar 2022 ob 19.00: Tu živijo vsi (raziskovanje poslušanja drug drugega) – The Third Guy (Primož Sukič in Ruben Martinez Orio) ter Stijn Demeulenaere / produkcija Zavod SPLOH = Sluhodvod
Stijn Demeulenaere in duo The Third Guy predstavljata projekt, v katerem terenski posnetki in glasbeni instrumenti sodelujejo z naravnim zvočnim okoljem nekega kraja. Z interakcijo v realnem času izvajalca ustvarjata plasti zvokov, ki se med seboj prepletajo in ustvarjajo večplastni trialog, povezan z linearnostjo časa in prostora. S projektom Tu živijo vsi (Everybody Lives Here) želimo ustvariti performans, ki raziskuje zvok prostorov. Delati z zvokom nekega prostora, mu dodati svoje zvoke in z njimi poudariti zvočno identiteto prostorov, v katerih bomo igrali.
The Third Guy je skupina, ki deluje med Brusljem in Parizom, v njej pa sta Ruben Martinez Orio (Španija) na bobnih in Primož Sukič (Slovenija) na kitari, oba glasbenika pa igrata tudi elektroniko. Zvok zasedbe se giblje med akustičnim, ozvočenim in elektronskim in zasedba deluje kot trio z vedno odprto tretjo entiteto. Vselej si prizadeva povabiti k sodelovanju gostujočega umetnika, kar omogoča krmarjenje med različnimi sferami interesov, od sodobne pisane glasbe in sodelovanja s skladatelji, prek improviziranih glasbenih praks, video umetnosti, pa vse do sodelovanja z eksperimentalnimi performerji.
http://www.thethirdguy.com
Stijn Demeulenaere je zvočni umetnik, glasbeni raziskovalec in terenski snemalec. Ima diplomo iz sociologije in kulturnih študij, študiral pa je tudi radio na Kraljevem inštitutu za gledališče, film in zvok RITCS. Stijn je bil kurator in producent radijske oddaje “Radio Eliot’ na radiu Scorpio. Delal je kot novinar za belgijski nacionalni radijski postaji Klara in Radio 1 ter za neodvisno belgijsko radijsko postajo Radio K Centrale v Bologni v Italiji. Bil je ustanovni član improvizacijske skupine Karen Eliot. Od leta 2009 ustvarja instalacije, zvočne pokrajine, performanse in filme. Stijna zvok privlači zaradi njegove neposrednosti, plastičnosti in skrivnostnosti. Z zvokom poskuša razumeti kraje in razkriti družbene strukture, osebno zgodovino in nezavedno domišljijo ljudi.
https://stijndemeulenaere.be/
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=9946
17. januar 2023: P L A T E AU R E S I D U E: Zaslonke v pokrajini
Vabljeni na odprtje razstave umetniškega tandema P L A T E AU R E S I D U E, ki ga sestavljata Eva Pavlič Seifert in Aljaž Celarc. Prenos razstave, ki je bila najprej na ogled novembra 2022 v razstavišču artKIT v Mariboru. Produkcija KIC Kibla.
Razstava preizprašuje pomen materialnih ostankov preteklih obdobij, obskurnih tehnologij iz preteklosti in procesa vračanja narave na območja, ki jih je v preteklosti s pomočjo tehnologije spremenil človek. Atmosferska svetlobno-zvočna instalacija omogoča enkratno senzorično izkušnjo in seznanja obiskovalca z obskurno tehnično dediščino obrambnih struktur na opuščenem in zaraščenem območju Rapalske meje. Obiskovalec v zatemnjen prostor vstopa s posebnimi fotofoničnimi svetilkami, ki skupaj s svetlobo oddajajo tudi zvočno valovanje, s čemer spreminjajo zvočno-vizualno pripoved.
P L A T E AU R E S I D U E (slo. OstanekPlanote) je namišljena identiteta nagrajenega dvojca Aljaža Celarca (dipl. geograf [Filozofska fakulteta] in mag. fotografije [AKV St. Joost, NL] in Eve Pavlič Seifert (dipl. umetn.zgod. [Filozofska fakulteta] in mag. vizualne kulture [Aalto University, FI]). V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Izhodišče njune umetniške produkcije predstavljajo video instalacije. V svojih delih dajeta glas udeležencem in sodelavcem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike ter novomedijske sisteme. Tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.
Koprodukcija: Cirkulacija 2 (Borut Savski in Miha Erjavec)
Razstava v artKITu: http://www.kibla.org/dejavnosti/artkit/2022/p-l-a-t-e-au-r-e-s-i-d-u-e-zaslonke-v-pokrajini/
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=9933
26. januar do 8. februar 2023: Goran Tomcic – “Pompom Nets”
“Pompom Nets” is an ongoing participatory art research project. The issue of the research is a relational experiment, which allows the aesthetics of uncertainty. The project creates temporary installations and new ways of being associated.
The major first step of the every new situation of this project is to find ways to build and engage a diverse, local public. Right from the start, the project has attracted the involvement of many individuals, initiatives and institutions, and what I have learned throughout the process is that a community develops from working together in ways that transcend the limits of any one discipline or a desire. In this way, the research and practice of the project embodies the very notion of, as proposed by Bruno Latour, a “collective experiment,” which allows and thrives on the uncertainty. The project is constantly modified by what is learned from different experiments, while searching to produce and share the common knowledge. The participation is a true collaboration in which everybody can become a co-researcher, or as another French philosopher, Jacques Rancière, suggests, an “activated spectator.” Participatory art opens the minds up to a new ways of interaction and leaves the participants with new perceptions of the World.
24. februar 2023: Veliki benefit za Cirkulacijo
Prijateljice in prijatelje Cirkulacije 2 obveščamo o enkratnem dogodku, ki bo skušal zapolniti najnujnejše potrebe, ki se tičejo oživljanja prostora v teh hladnih mesecih. Vabimo vas v polnem številu, saj je tokrat pravilo neumetnost!
Po prostoru se bo pomikala pušica za prostovoljne prispevke do katere ste upravičeni vsi nenastopajoči.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10027
8. marec 2023: Anita Wach / 30 Stavkov (Končna rešitev in Boj z duhovi); produkcija Via Negativa
25. Stavek: Končna rešitev; performans v trajanju /od 11.00 do 19.00/
“Konflikt med umetnostjo in politiko … ni in ne sme biti rešen” Hannah Arendt
8 ur ponižnega dela proti režimu ideološke podrejenosti. Performerka verjame, da bo s potrpežljivostjo in vztrajnostjo, korak za korakom, gib za gibom, črko za črko, umetnost zmagala. Naivno in odločno se bori proti prevladi katerega koli režima, razen režima umetnosti same. Ne. Umetnost ni namenjena temu, da bi bila koristna, niti ideološko niti ekonomsko. Je monotono, obsesivno, kompulzivno, počasno, dolgočasno, trmasto, izčrpavajoče in vztrajno prizadevanje za nekaj, kar naj bi se imenovalo svoboda
26. Stavek: Boj z duhovi; performans 30 min /ob 19.30/
“Žrtve kažejo na nedolžnost. In nedolžnost (…) kaže na krivdo.” Susan Sontag
Performans se osredotoča na kožo kot nosilko zgodbe. Z eno samo gesto bo izvajalka poskušala orisati na desetine mikro zgodb o namenu in možnih posledicah dotika. Vsaka posamezna sled rekonstruira dokaze o užitku, bolečini in utelešenih fantazijah. Jaz sem storilec, jaz sem žrtev. Glej me, usmili se me, občuduj me.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10075
22. marec – 6. april 2023: Francisco Tomsich in Borut Savski: The Silent Movies | Nemi filmi – Summer Songs
Prostorsko-specifična multimedijska instalacija, interaktivni in generativni video-zvočni ekosistem na bazi računalniškega omrežja. Ozadnje projekta je projekt Francisca Tomsicha z naslovom Elegija, ki je potekal v Cirkulacija 2, Ljubljana, julija 2020. Kot soavtor je bi Borut Savski, ki je prispeval prvo verzijo računalniško generirane spremne glasbe, ki je jemala podatke neposredno iz enega od videov. Estetika tiste glasbe je zelo primerno podprla elegičnost samih videov, ki so vsi neke vrste zamrznjene slike preteklosti – vsi po vrsti zelo intimni.
Tokratni video in zvočni ekosistem je torej zasnovan precej širše – saj vsi predvajani videi prispevajo podatki, ki ustvarjajo zvočno podobo. To bo ponovno potekalo na ravni zvoka, ki presega zgolj šume, ampak že prehaja na raven glasbe. To pomeni, da vsebuje glasbene elemente kot sotonaliteta, ritmika in dramaturgija. Sestavljanje in analiza podatkov bo potekala v lokalnem računalniškem omrežju, zvok pa bo prostorski. Razstavni prostor poseljujejo različne (vsaj štiri) video projekcije. Ker lahko vsaka od teh projekcij vključuje vsaj tri video umetnine je v dialogu precejšnje število slik.
Postavitev osrednjih podob v novem delu bo ponovno organizirana posebej za Cirkulacijo 2, sestavljena pa bo iz niza obsežnih video-projekcij in zvoka, ustvarjenega zanalizo podatkov videoposnetkov v realnem času in nekaterih interakcij obiskovalca z instalacijo. Posebej za ta namen bo razvita programska oprema, ki bo omogočila ustvarjanje neskončnih in nikoli identičnih serij stohastičnih algoritemskih kompozicij, katerih dinamika je zaznavna v povezavi z videoposnetki in hkrati vpliva nanje.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10094
10. in 11. april 2023: Clockwork Voltage modular meeting… (Jaka Berger, Miha Godec, Jure Anžiček)
Jaka Berger: v lanskem letu smo zalaufali šraufarsko skupnost in zdaj se poskušamo udejstvovat na različnih področjih… Line up prilagajamo prostoru in mislim da bi pri vas zadeva lahko izpadla res dobro tudi v kontekstu vašega hišnega ozvočenja…
Clockwork voltage srečanja predstavljajo zagon slovenske skupnosti, ki jo druži entuziazem do modularnih sintetizatorjev. Medtem, ko smo v tujini priča vedno večjemu razmahu in zanimanju za ustvarjanje z modularnimi sintetizatorji, se je tudi na domačih tleh v zadnjih letih pojavilo lepo število ustvarjalcev in ustvarjalk, ki so aktivni v različnih poljih umetnosti. Poleg uveljavljenih imen pa svet modularnih sintetizatorjev združuje tudi veliko neznank in neznancev, ki v zavetjih svojih domačih studiev pridno šraufajo in prakticirajo osciliranje v vsakodnevnem življenju.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10189
9. in 10. maj 2023: RADART Radio Študent
RADART je eksperimentalni program na Radiu Študent, ki pogosto vstopa v živi prostor – v Cirkulaciji 2. Tokrat obogaten še z bližnjimi sodelujočimi.
Kaj se zgodi, ko smo v norosti skupaj? Jaz sem nora, ti si nor. Mi vsi skupaj smo nori. Iz individualne norosti se pretaka zven, ki ga slišiš ti in ga slišim jaz. Torej sva so-nora? So-noriva? So-nastajava in sočasno zveniva. Slišiva isto, a ne zveniva istočasno. Če v sonornosti iščemo sozvočnost glasu in kolektivnost telesa, ki glas proizvaja, je to vprašanje skupnega. Ta se včasih izkaže v mikro skupnostih fizičnega, bolj pa v razpršenih, oblačnih medmrežjih. Tam se glasovi ne manifestirajo z zvokom, temveč z glasovi relejtanja znotraj tistega, ki ga je glas dosegel. Presečišča teh glasov se izkažejo kot valovanja, ki se, medtem ko rojijo vsak v svojo smer, razdrobljena v objavah in izjavah, ponekod ujamejo. Digitalno sozvočenje nato naseli prostor telesa, več teles, ki se trejo z ramo ob rami.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10236
16. – 19. maj: RAM RAM – mozaična predstava; 3 ponovitve
“Gledališče je nerodna reč, a z njim se da igrati.” — Simon Kardum, na Borštnikovem srečanju leta 2013 v govoru podelitve nagrade Evergreen krokodil za življenjsko delo.
Ko veš, da ti nič ne manjka, da je vse obstoječe ti in tvoje, želje izginejo. Buto levitira v Prasonati notranjskih prostranstev. Kaj se te dni dogaja v starem piskru? Mislimo s podplati. Samo nič deluje. Modra ptica lebdi v zenitu. Pita prileti iz pečice v Cirkulacijo², ki je ponovno združena.
obdobje: predzgodovina • trajanje: 61 minut
scenarij in režija: Gotvan Vlado Repnik
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10271
25. maj 2023: KRAČA (Tatiana Kocmur, Marta Fakuch)
V tokratni izvedbi performansa Krača bo podoba plesne ikone komercialne seksualnosti prikazana v prepletu zvočne in vizualne pripovedi kolektiva Marta Fakuch. Performens enakovredno združuje umetniška pristopa Tatiane Kocmur in skupine Marta Fakuch – v konglomerat telesnih gibov, elektro-akustičnih zvokov in digitalno generirane video slike za nastanek žive, a še ne videne ganljive podobe.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10301
29. maj – 4. junij: Faust – Obnova; večmedijski teatrski performens
Kaj se zgodi, ko delavski razred ostane brez časa in prostora?
Kaj se zgodi, ko čas in prostor ostaneta brez delavskega razreda?
Takrat v orbito, polno sive, plastične sreče, pride postakademska, postsubkulturna generacija, narejena iz odpadkov in trupel ‘novega realizma’ – prepričljive [sive] atmosfere, ki pravi, da je njena edina možna alternativa – ona sama.
Postrazredni kolektiv FAUST predstavlja svojo prvo uradno manifestacijo – večmedijski performans “░O░b░n░o░v░a░”, ki ima za svoj cilj vračanje marginalizirane večine v njihov prostor definitivne avtonomije.
Skozi uporabo različnih razredno fluidnih jezikov – med drugim tistih, ki so jih uporabljali Franz Kafka, Mark Stewart, Greg Ginn, Mark Fisher, Jack Smith, Ken Jacobs in Nick Land – kolektiv opozarja na moralne meje ‘kulturne industrije’; mehanizma, ki zavestno blokira vse možne prevajalske kanale.
“V ozadju hrupa lahko najdeš najlepši pop”
– Mark Stewart
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10342
5. do 16. junij 2023: Colin Black in Stefan Doepner: The Transmittal Hearing | Poslušanje prenosov zvoka
Projekt raziskuje mejni prostor med fizičnostjo predmeta in nematerialnostjo časovno determiniranih območij akuzmatične bioakustike. V deluraziskujemo, kako lociramo zvok v prostoru, kar vedno bolj onemogočajo in prekinjajo naprave in instrumenti, ki oddajajo zvok. Projekt se osredotoča se na to, kako antropocen (človeške dejavnosti) vpliva na naravo naših okolij in kot spoznanje predstavi alternativo popolnidominaciji človeške zvočne dejavnosti, ki je hkrati kontrapunkt in mešanje med obema elementoma – na nek način »poslušanje prenosov zvoka« -torej naprej in nazaj med obema (med človeškimi dejavnostmi in okoljem).
V postavitvi bi morali ustvariti stanje napetosti med »terenskimi posnetki in ne popolnoma nadzorovanimi predmeti/ napravami, ki oddajajo zvok,«- torej kot metaforo napetosti / razlikovanja med organskim živimi organizmi in stroji. Tako lahko v delu oblikujemo pripoved – in tudi oblikujemopripovedni lok – saj imamo dve nasprotujoči si sili. Nekakšna poetična instalacija, ki obravnava izgubo fizične okoljske zvočne informacije zaradi posegov človeka/ predmeta.
Na tej stopnji projekta se zdi, da bi lahko kot dodatek terenskim zvočnim posnetkom ustvarili dodatne elemente zvočno-prostorske postavitve, kjer bi uporabili algoritme strojnega učenja – kot interpretacijo ali parafrazo posnetkov iz narave. In to z uporabo nekaterih preprostejšihumetniških izvedb instrumentov. Verjetno bi bilo zanimivo, če bi posnetke zvokov narave skušali motiti in jih npr. usmerjati po prostoru in jih občasno celo združiti v neko skupno točko (slušno območje), kjer bi potem ti naravni zvoki postali nekaj podobnega kot s strani človeka povzročeni zvoki.
Več: http://www.cirkulacija2.org/?p=10390
10. do 23. julij 2023, 21. julij 2023: Joe Summers in Joe Vaughan THE ANGEL’S SHARE / Del gre za angelce
Umetnika bosta nastopila na dislocirani lokaciji v mestu, kjer ju bo možno neposredno spremljati z radijskimi sprejemniki in daljnogledi iz kavarne Nebotičnik – v petek, 21. julij 2023 ob 18.00. Prinesite lastne radijske sprejemnike in daljnoglede!
V letu 2018 sva teden dni skupaj preživela v Ljubljani, v kreativnem gnezdu C2, kjer sva oblikovala kretaek performens. Zamisel je bila ustvaritifizično razdaljo med izvajalcem in občinstvom – v vidnem polju, a izven ušesnega dosega – ter z FM-radiom prenašati zvok od kraja nastopa domesta gledanja. Nastala je predstava ‘Tristo tisoč duš’ – naslov, ki nam ga je dal nevede sodelujoči član Ali, ko je z grajskega griča gledal na mesto in govoril omestnem prebivalstvu. Prispevek je govoril o pluralnosti in subjektivnosti, med drugim pa so naši procesi poskušali prevpraševati splošne subjekte (ljudje, mesta) zopisovanjem specifičnih primerov – in obratno.
Oba avtorja sta iz vrst mlajše generacije umetnikov (okoli 30 let) in prihajata iz Velike Britanije. Po umetniških pristopih sta v veliki merikonceptualista, ki vsak njun (skupen ali avtorsko posamezen) projekt zastavita povsem na novo. Pri tem vstopata na na neraziskana področja:od zvočno-vizualnih do absurdno-teatrskih pristopov. Poleg tega sta očitno vešča tudi beleženja dogodkov in idej, tako da sta nedavno izdalatudi knjigo.
Joe Summers je bil v zadnjih petih letih gost Cirkulacije 2 že štirikrat – v vsakem primeru povsem drugačen. V letu 2019 kot avtor in kurator, ki jetedaj med enomesečno rezidenco predstavil svoje prav tako mlade angleške kolege, ki so izjemno uspešno izvedli trojico projektov:
– The Last Of England (rež. Derek Jarman) – live score / glasbena spremljava za film http://www.cirkulacija2.org/?p=5694
– Sukitoa O Namau & Joe Summers live / zvočno teatrski performans z Maročanko http://www.cirkulacija2.org/?p=5733
– Tristo tisoč duš na ljubljanskem gradu / performens za radijski oddajnik in bicikelj na ljubljanskem Gradu. http://www.cirkulacija2.org/?p=5673
Tristo tisoč duš je bil performens za radijsko oddajanje v živo, ki sta se ga domislila Joe Vaughan in Joe Summers (UK). S kombinacijo govorjene besede, glasbene improvizacije, abstraktnega zvoka in giba, se predstava ukvarja z idejo pluralnosti v živem mestnem okolju.
Več na http://www.cirkulacija2.org/?p=10468
Od 25. julija do 27. julija 2023: Paralelna pretakanja – Neža Knez in Tin Dožić; njuna produkcija
Raziskava se fokusira na procese in odnose, ki se dogajajo v živem in neživem svetu (spremembe, ustvarjanje/pojavljanje novih oblik…). Pridobljene materjale do katerih se dokopljem zunaj nosim v studijo in z njimi eksperimentiram dalje. Materiali bodo v večini pridobljeni zvoki (zoom), pridobljeni elektromagnetni valovi (tuljave), 16mm film in digitalni posnetki (mobitel, kamera, lovska kamera), materiali za Pitograme in Fotograme (proces razvijanja in interviniranja v 16mm film), s katerimi bom eksperimentirala dalje v studiju. Poleg fizičnega dela z materiali vzporedno nastaja tudi besedilo, katero bo ključni del performansa.
Neža Knez (1990) v svojem delu raziskuje potenciale in mogočnosti znotraj fiktivne strukture, katera se pojavlja v stvarnem času in prostoru. Zanimajo jo odnosi, ki se dogajajo znotraj procesa strukturiranja forme pa naj bo to gibljiva slika, zvok, jezik, instalacija z mešanimi mediji. Navdušuje jo materialnost svetlobe, intenziteta pikselov, taktilnost zvoka, volumnost pogleda.., katere najprej predebatira s svojo dolgoletno učiteljico (psičko) Niki. Od leta 2020 živi in dela med Zagrebom in Ljubljano, kamor se je delno preselila kot ena od udeleženk WHW Akademije. V letu 2021 se je izobraževala na RESTART-u (Zagreb), kjer je izpopolnjevala znanje v mediju filma.
Več na http://www.cirkulacija2.org/?p=10514
14. avgust 2023: Vida Vojić :: PATTERNS LEAD ME HERE | VZORCI ME VODIJO SEM
Redno vsakoletno vračanje Vide Vojić v Ljubljano v C² – letos prihaja v obliki niza izvedenih “pesmi” znotraj postavljenega prostora. Na podlagi izkušenj preoblikovanja okostja, izvora glasbe, iluzije fiksnosti in električnosti resnice skozi telo – je ta predstava hvalnica strukturi, ki drži umetnost pokonci, gibanju, ki ustvarja zvok, in vzorcem. ki (nas) vodijo sem.
https://facebook.com/events/260028330144241/
Vida Vojić je glasbena umetnica, tolkalistka, pisateljica in performerka iz Göteborga na Švedskem. Njeno delo raziskuje bobnanje in živi zvok kot sredstvo za ojačanje vnosa, sprožanje fizičnih vibracij, ustvarjanje nevidnih struktur in prebujanje alternativnih stanj. To spremlja njeno poezijo, petje in scenografijo, ki se opirajo na njena zanimanja za teologijo, glasbo kot magijo, alternativna pojmovanja časa in naravo sprememb.
Več na http://www.cirkulacija2.org/?p=10543
24. avgust – 7. september 2023: Tom Winkler – stròj1 strôja m (ȍ ó)
stròj1 strôja m (ȍ ó) – mehanična naprava, navadno kovinska, iz gibljivih in negibljivih delov, ki s pretvarjanjem energije omogoča, olajšuje, odpravlja delo.
V projektu stròj1 strôja m (ȍ ó), ki ga bo umetnik predstavil v prostorih Cirkulacije 2, nadaljuje razmišljanje o samem procesu proizvajanja izdelkov in prikazovanje tistega, ki je ponavadi gledalki-cu nevidno – postopek ustvarjanja. V projekt bo vključil dve napravi iz preteklih projektov 1.01 in 2.01, ustvarjeni še tekom študija. Projekt bo torej trajal več dni. Umetnik bo v določenem časovnem obdobju razstavni prostor Cirkulacije 2 preobrazil vnekaj kar izgleda kot atelje – delavnica – galerija. Obiskovalec-ka bo zmožen-a v celoti doživeti proces umetnikovega ustvarjanja.
Tom Winkler (1996) je študiral oblikovanje kamna na VSŠ Sežana (2015–2017) in nato nadaljeval študij na Akademiji za likovno umetnost inoblikovanje (ALUO), smer kiparstvo, kjer trenutno opravlja magisterij. Svoja dela je razstavljal na skupinski razstavi S03E03: This too shall archive, ki jo je organizirala pop-up galerija Gallery 7:069 v sodelovanju s Kinom Šiška, ter na skupinski razstavi Šta će biti posle?, ki je potekalav sklopu festivala Heartefact v Beogradu, kjer se je pol leta izobraževal na Fakulteti likovnih umetnosti.
Več na http://www.cirkulacija2.org/?p=10573
10. november 2023, ob 19.00 (do 22.00) dvojna Friforma: WERCKMEISTER kvartet + Mladi Raziskovalci – kvartet
WERCKMEISTER (CH-D-A-NL)
Temeljni kamen za nastanek WERCKMEISTER kvarteta sta na podlagi večletnega sodelovanja položila Markus Eichenberger in Carl Ludwig Hübsch, ki sta se prvič srečala na Human Noise Congress v Wiesbadnu leta 1994. Od takrat sta sodelovala v večih projektih, kot sta Eichenbergerjev Domino Orchestra ali Hübschov Ensemble X. Marca 2016 sta skupaj s Philipom Zoubekom – vsestranskim mladim pianistom z izostrenim glasbenim posluhom – in z obetavnim tolkalistom Etiennom Nillesenom na elektronskem sintetizatorju –, ustanovila Werckmeister kvartet. Vrste instrumentov v kvartetu bi bile težko bolj raznolike ampak, ko igrajo v harmoniji razlike zbledijo v izrazito tonalni, občutljivi in čutni glasba. Poslušalcem odpira ušesa za nenavadno raznolikost uglaševalnih sistemov in, v improvizirani glasbi znanih, temperamentov. Ime Werckmeister se nanaša na nemškega baročnega glasbenika in glasbenega teoretika Andreasa Werckmeistra, ki je objavil knjigo Musicalische Temperatur (Glasbena temperatura, Musical temperament) leta 1691 in s tem utrl pot novemu sistemu uglaševanja instrumentov. Edinstven in nenavaden kvartet bomo v Sloveniji predstavili prvič.
· Markus Eichenberger – klarineti
· Carl Ludwig Hübsch – tuba
· Philip Zoubek – sintetizator
· Etienne Nillesen – podaljšani boben
Mladi Raziskovalci VI.: DOMEN KUŽNAR – +Disposition (SLO)
Cikel rezidenc, koncertov in performansov Mladi Raziskovalci je namenjen vodeni vključitvi izbranega ustvarjalca mlajše generacije v profesionalna infrastrukturna in raziskovalna okolja. V letu 2023 je eden od ustvarjalcev v rezidenci violist Domen Kužnar, ki bo na koncertu predstavil projekt z naslovom +Disposition. V letu 2023 zasedba predstavlja opus novih del, ki nastajajo in se razvijajo v okviru večdnevnih rezidenc in nastopov. Ustvarjalec v rezidenci si je za snovanje vsebine in kompozicij projetka postavil vprašanja, kot so: “Kaj struktura v kompoziciji je in kakšne so njene realizacije v glasbi? Kako razne specifike, kot so predmet, sporočilnost, kreativnost ali pomen, informirajo, sestavljajo, spreminjajo, nadgrajujejo samo strukturo in pripomorejo k razvoju kompozicije in posledično tudi glasbe? Kako to vpliva na razumevanje in percepcijo glasbe?” Mladi Raziskovalci je program Inštituta .abeceda.. Prihajajoči koncert bo za zasedbo četrti v sezoni.
· Miha Sever – pianino
· Anja Kralj – violina
· Manica Slapšak – viola
· Domen Kužnar – viola
17. – 24. november 2023: Tatiana Kocmur in Francisco Tomsich: Rdeče niti #3
Rdeče niti #3 je tretja edicija raziskovalnega projekta Rdeče niti Translacije | Traslación – platforme za produkcijo, razstavljanje in raziskovanjeperformativne umetnosti, ki sta jo ustvarila umetnika Tatiana Kocmur in Francisco Tomsich. V okviru platforme od leta 2018 umetnika razvijata projekt Rdeče niti.
Rdeče niti je model umetniškega raziskovanja performativne umetnosti osredotočen na recepcijo performativnih umetniških del s strani oseb, ki so bile prisotne v kraju in času, v katerem je bilo določeno delo narejeno. Za prvo raziskovalno delo tega projekta sta izbrala performans Where is the line? umetnika Franca Purga (Galerija Škuc, Ljubljana, december1998). Rezultate dela sta predstavila kot multimedijsko instalacijo na razstavi Rdeče niti #Where is the Line? v prostorih RAMPA LAB (GalerijaKapelica, Ljubljana, maj 2018). Kot drugi raziskovalni primer sta izbrala performans TV dražba umetnice Martine Bastarda(TV Pika, Ljubljana, 8.4. 2003) in ga predstavila v obliki performativne predstavitve in video instalacije (Rdeče niti #TV Dražba, Projektna soba Zavoda SCCA –Ljubljana, 9. 10. 2019). Leta 2021 sta bili obe deli predstavljeni na razstavi Rdeče niti v Galeriji Salsaverde (Izola, november 2021).
Za tokratno izdajo Rdeče niti #3 se bo Translacija | Traslación osredotočila na historični performans izveden v sami Cirkulaciji 2 (C2). Z delombosta raziskovalca povezovala zgodovino tega prostora, ki ga od začetka vodijo umetniki, z njegovo sedanjostjo – skozi razpravo o performativu in njegov pomen v zgodovinskem kontekstu delovanja interdisciplinarne postaje C2. Cilj raziskave bo najti soglasen pogled o tem, kateri je bil po mnenju kolektiva in njihovih poznavalcev prvi performans izveden v okviru C2.
Rezultati dela bodo ob koncu leta 2023 prikazani v prostorih C2 kot site-specific razstava. Njena postavitev in uporaba materialov bo v dialogu z zgodovinskim C2 modus operandi –apropriacija proizvodnih metodologij, uporaba materialov, splošnih estetskih rešitvah in posebnih medijskih strategij.
27. – 28. november 2023: Kofestival
29. november 2023: VTOL
1.- 8. november 2023: Henrike von Dewitz in Simon Svetlik: Video pisma
Projekt video pisem nastaja kot izmenjava obdelanih video posnetkov, kot komunikacija med umetnikoma Henrike von Dewitz in SimonomSvetlikom. Pred leti sta namreč ugotovila, da njuni videoposnetki govorijo podoben jezik in začela video dialog. Edino pravilo, ki sta si ga postavila, je bilo na kakršen koli način obdelati oz. dodelati prejeto video datoteko in jo poslati nazaj. Oba sta izmeničnoobdelovala datoteko, dokler nista ustvarila končnega rezultata, ko sta se sporazumno odločila, da zaključita s starim, oziroma začneta znova znovim pismom. Gledalci, kot tudi sama avtorja bi težko zaznali, kdo je ustvarjal dele video materiala, ki sestavljajo končni rezultat njunega videodela.
Video posnetki Henrike von Dewitz in Simona Svetlika temeljijo na manipulaciji izvirnih posnetkov skoraj priložnostnega, dokumentarnegaznačaja, ki pa na nek način odstopajo od vsakdanje normalnosti bodi si, da se odstopanje skriva v motivu, ali pa v pogledu umetnika. Vsebinaposnetega postanejo sprehodi v naravnih okoljih in mestih, dokumentacija efemernih instalacij, predmetov in živali, pokrajine in teksture sematerializirajo, izginjajo, zbledijo in se prekrivajo. Takšna metoda kompozicije jima omogoča poudarjene “bottom up” učinke umetniškega dela delaz močnim občutkom gibanja, napetosti, suspenza in podobnega. Na drugi strani jima način dopisnega ustvarjanja omogoča več možnih pripovediin specifično mešanico abstraktnih in dokumentarnih vidikov. Video pisma nastajajo v opuščenem formatu angažiranega dopisovanja, medtem koumetnika preizkušata komunikacijo v mediju digitalnega videa.
Predstavitev nastalih video del in kreativnega procesa samega bo izvedena kot multimedijska ambientalna postavitev sestavljena iz video del ter njihovih faz z zvokom in materialov, ki bodo dopolnjevali video del. Poleg tega bodo kot element postavitve tudi razglednice na katerih bodonatisnjene izbrane posamezne sličice izbrane iz nastalih video pisem.
11. – 16. november 2023: Aphra Tesla in Stefan Doepner: 8 duš in Archangel Incorporated
Dvodelni projekt Aphre Tesla in Stefana Doepnerja združuje prostorsko instalacijo 8 duš in performans Archangel Incorporated.
V intermedijskem srečevanju prikazanem v prostorih Cirkulacije 2 bosta umetnika nadaljevala s sodelovanjem, ki sta ga pričela v letu 2022 zdelom Zadnja večerja / Das letzte mahl predstavljeno na 28. Mednarodnem festivalu računalniške umetnosti v Mariboru. Prostorska instalacija jebila zastavljena kot odvod intermedijske transverzale zvočne kompozicije TOD MIT VORTEIL / PSALM ZA 8 ROBOTOV in akt dveh robotskih zvočnikov – akt brez začetka in konca.
Prostorska postavitev 8 duš konstituira 8 aktivnih gibljivih zvočnikov, ki predvajajo 8 psalmov in reprezentirajo 8 duš. Besedila psalmov so vzeti iz sovjetskih paritvenih oglasov (1950) prepesnjeni v nemščino. Kompozicije slonijo na glasbeno matematičnih shemah in algoritmih, ki narekujejooziroma metafizično spajajo ljudi, ki se v resnici ne bodo nikoli srečali. V mnoštvu, roboti in glasovi, performirajo nekakšen prelomljen ples, kiuteleša bolečino človeškega iskanja lastnih odsevov v navidezni resničnosti. Umetnika razmišljata o človeku kot bitje telesa, ki umrljivost teši zmetafiziko in znanstveno fantastiko. Osem izpovedi, ki se tekom časa prepletajo v eno, predstavljajo človekovo konstantno željo po popolnosti inneomejenosti kot tudi samopozabi. Glasno gibajoči roboti v svoji togosti postanejo prispodoba nepreraslega stadija človeške kulture sobivanja.
S performansom Archangel Incorporated bosta umetnika skupaj s pnevmatskim robotom, imenovanim prav tako Archangel Incorporated,povezovala zvok in tišino. V središču vsega bo angel, ki tuli o tem, da si bo odrezal peruti in jih kot hrana podaril tistim, ki so izgubili svojeljubljene. Ljudem brez upanja / sestradanim dušam. Nekoč so ljudje verovali da ima vsak človek svoj par. Usodonosje in narava človeka pakažeta, da srečen konec ni zmožen, saj se ločujemo, ne srečujemo in smo osamljeni. Potreben mit in fantastiko, ki nas odrešita tu bitne tragedijein osmislita neizbežnost dokončne nepodkupljive samosti. To je Archangel Incorporated.
Aphra Tesla je uveljavljena intermedijska in interdisciplinarna umetnica, mag.um. Aphra Tesla je znana po Huxtrlu ki je prekategoriziral pravno definicijointermedialnosti. Tesla je avtorica longitudinalnega projekta Aphra Tesla Operating System (od 2011), Je prva živeča slo umetnica po kateri seimenuje nagrada za intermedijske dosežke BELI APHROID. Od 2016 delujeta z antropologom in intermedijskim umetnikom Miho Horvatominterdisciplinarni projekt Ambasada Svetlane Makarovič, ki ima svoj sedež v GT22 v Mariboru.
17. -23. december: ARTMUS predbožični sejem umetnin