Seppo Gruendler in Josef Klammer – Mali pribor | Kleines Besteck

Published on April 10th, 2017

Spoštovane gledalke in spoštovani gledalci, vabljeni v sredo, 12. aprila 2017 ob 20.30 na ne povsem klasični impro koncert dvojice Seppo Gruendler in Josef Klammer z naslovom “Mali pribor | Kleines Besteck”, ki bo potekal v Cirkulaciji 2 / Tobačna Ljubljana.

Oba glasbenika improvizatorja in umetnika prihajata iz Graza/ Avstrija in že dolga leta sodelujeta v različnih mejnih umetniško-glasbenih zasedbah, v katerih sta bila oba vedno tudi nosilca. Svoj pristop glasbi označujeta kot strukturirano improvizacijo.

Mali pribor pomeni pribor malih instrumentov, tudi tolkal. Morda le “snare” in “hihat” (Klammer) ter miniaturna električna kitara (Gruendler).  In seveda modulacije in perturbacije s pomočjo elektronike.

Klammer & Gründler Duo

Klammer in Gründler sta med pionirji elektroakustične improvizirane glasbe, pionirja pa sta še vedno – tudi v današnji digitalni dobi. Klammer & Gründler Duo (KGD) je nastal v avstrijskem Grazu leta 1985 in ostaja ves čas aktiven projekt, ki se po svoje preriva med različnimi z improvizacijo povezanimi stili: impro-rock, free-jazz, elektroakustika in elektronika.

Zgodnji začetki obeh sodijo v sredino 70-ih let prejšnjega stoletja, ko se je začela glasba jemati širše in bolj resno, tudi če ni bila resna. To je bil čas širšega uveljavljanja improvizacije in umetniških pristopov h glasbi, ki je tedaj še bila nosilka svobodomiselnih idej. Začetni vplivi so bili: Frank Zappa, Checkpoint Charlie und Floh de Cologne.

Glasbeno elektroniko sta začela uporabljati že zelo zgodaj, v začetku 80-ih. Prva mašina je bila ritem-mašina ter ves nabor kitarskih pedal. Tedaj v Avstriji ni ničesar zvenelo tako kot najina glasba, pravi Gruendler. Skupaj sta tako uvedla avstrijski glasbeno-umetniški underground, ki je še danes izjemno močan. Nadaljnja intenzivna raziskava in uporaba elektronike je širila meje spektra njunega zvoka. V 90-ih uporabljata ves nov intermedijski instrumentarij, kot so neposredni radijski prenosi, povezave po telefonskih (in kasneje: internetnih) linijah, kar sta poimenovala “komunikacijska umetnost”. Njun pristop je postal bolj konceptualno-umetniški.

https://de.wikipedia.org/wiki/Klammer_%26_Gr%C3%BCndler_Duo

http://klammer.mur.at/texte/klammer_gruendler_duo.html

Joseph Klammer and Seppo Gründler

Joseph Klammer: Bobnanje je raztegljiv pojem

Cirkulacija 2: Making of the portrait… (Stefan Doepner)