Cirkulacija 2: Program 2018
Published on March 24th, 2018Z novim veseljem napovedujemo otvoritev najnovejše sezone 2018/ letnik XI v Cirkulaciji 2!
(foto: Stefan Doepner – spinningSpeakerMicrophoneFeedbackSystem)
Trmoglava izjava ”eppur si mouve”| ”in vendar se vrti” seveda pripada Galileu Galileiu, ki je kot moder mož priznal premoč tedanje dogme in tako ohranil lastno kožo, izjava pa je prišla v zgodovino znanosti kot simbolna zmaga nove (znanstvene) dobe. Ki je tudi napisala zgodovino, kot jo danes vemo.
**********************
Dva prispevka k bližnji preteklosti:
Nekatere najbolj reprezentativne zvočne zabeležke Cirkulacije 2 v lanskem letu lahko preverimo na Trivia Records.
http://www.3via.org/records
V preteklih nekaj tednih smo pripravili posebne vrste spletni radio C² Sound Cloud, ki jemlje zvočne datoteke iz bogate zakladnice Cirkulacije 2.
http://www.cirkulacija2.org/cumulus.php
Video arhivi na youtube
https://www.youtube.com/results?search_query=cirkulacija2
V nadaljevanju napovedujemo naslednje pomembnejše sklope sezone, o katerih boste obveščani sproti:
**********************
Ameriški umetnik John Duncan bo na ponovno povabilo Cirkulacije 2 v času štirih dni bivanja v Ljubljani premierno izvedel koncert/ predstavo s prostorskim zvokom, ki ga omogoča sistem vrtečih se zvočnikov izdelan v Cirkulaciji 2. Zvočni viri bodo kratkovalovne radijske emisije. Medij kratkovalovnega radia je eden od Duncanovih zvočni instrumentov že desetletja. Vsak zvok oddajan na Zemlji se pod vplivom atmosferskih, sončnih in drugih dinamik predrugači v nekaj nepredvidljivega in neponovljivega. Prav tako tudi vsak od teh vplivov samostojno proizvaja specifične radijske signale. Duncan bo na polagi teh zvokov pripravil večkanalno kompozicijo zvokov, ki jih bo v živo razporejal po prostoru. Člani Cirkulacije 2 bodo nato sugerirali neposrednejšo izkušnjo lovljenja radijskih signalov v realnem času. Gre za sodelovalno produkcijo pri kateri sodelujejo trije tuji gostje in dva ali trije domači.
John Duncan po rodu Američan, deloval pa je v Los Angelesu, Tokyu, Amsterdamu, trenutno pa v Bologni v Italiji. Njegova področja so performens/ akcionizem, instalacije, sodobna glasba, video in eksperimentalni film. Njegovi dogodki so raziskovanja temeljnih eksistencialnih pojavnosti – kontroverzni in pogosto skoraj brutalno neposredni. Izredno pomembno je njegovo delo na področju zvoka (glasbe). Sodeloval je s Franciscom Lópezom, zeitkratzerjem, Elliottom Sharpom, itd. Leta 2008 je začel poučevati umetnost zvoka na bolonjski Akademiji lepih umetnosti. Neprestano ostaja aktiven na svojih umetniških področjih, razširil je delovanje tudi na glasbo za sodobni ples.
http://www.johnduncan.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Duncan_(artist)
Sodelujoči gosta pri projektu: Yelena De Luca Mitrjushkina je fotografinja, direktorica umetnostne galerije Narkissos Contemporary Art Gallery v Bologni / Italija, Ivan Pjevcevic (Bologna/ Italija) je video umetnik mlajše generacije. ki redno sodeluje pri projektih Johna Duncana. Sodelujoči na strani Cirkulacije 2: Stefan Doepner, Borut Savski in Boštjan Leskovšek.
**********************
First Terrace Records je londonska neodvisna založba, usmerjena na eksperimentalno glasbo raznolikih zvrsti. Evropsko turnejo vidijo kot možnost neposrednih sodelovanj s sorodnimi kolektivi in posamezniki.
**********************
21. – 30. maj 2018: Na rezidenci bo hekerska postmedijska in postdisciplinarna skupina Koelse iz Helsinkov/ Finska
Med dogovarjanji o sodelovanju s finskimi kolegi – umetniško-tehnološkim kolektivom Koelse, ki je že vrsto let organizirajo in tudi umetniško sodelujejo pri festivalu Pixelache – smo se strinjali s konceptom skupinske razstave, instalacije, sodelovanj in večih živih performensov, kot je to v navadi pri Cirkulaciji 2. Sodelovanje smo oblikovali kot dvosmerno enakovredno gostovanje na relaciji Ljubljana – Helsinki.
Pri ljubljanskem delu bo poudarek na predstavitvi dela in del finskih umetnikov. Predvidevamo navezave sodelovanj, ki so bodo lahko začela znotraj ljubljanskega dela in se v vmesnem času razvila in udejanjila na gostovanju Cirkulacije 2 na festivalu Pixelache na Finskem v začetku oktobra 2018. Pixelache je eden od najbolj znanih novomedijskih festivalov v Evropi.
Koelse je imenovano kot društvo za eksperimentalno elektroniko. Po skromni samodefiniciji je skupina navdušencev nad eksperimentiranjem. Zbirajo različne stare aparate in jih preurejajo vvzvočne naprave. S temi napravami odigrajo koncert, zgradijo instalacije in učijo druge, kako delati podobne stvari. S projekti, ki so lahko v obliki performensov, instalacij, koncertov ali delavnic je skupina Koelse od leta 2002 gostovala vsepovsod po Evropi – v galerijah in muzejih – pa tudi po smetiščih in skvotih. Finski gostje so zelo naklonjeni odprtokodnim principom, ki jih sugerirajo in aplicirajo tudi na druga polja medčloveških dejavnosti – še posebej: delo. Njihov pristop je vedno tudi družbeno osveščen. Torej: družbeno „hekerstvo“ v enaki meri kot pri „hekanju“ elektronike. Vsi so sposobni raznih načinov javnega nastopanja. Njihovi umetniški izrazi segajo od okroglih miz, performensov, delavnic, aktivističnih pristopov: organiziranja kolektivov in dejavnosti, instalacij in koncertov. Okvir bo tehnoreligiozen.
Gostujoči: Antti Ahonen, Sara Milazzo, Otto Urpelainen, Tuomas Häkkinen in/ali Tomi Flink.
http://anttia.net/koelse/
https://www.pixelache.ac/
https://www.facebook.com/koelse/
Sodelujoči na strani Cirkulacije 2: Stefan Doepner, Borut Savski, Monika Pocrnjić, Alessandro Di Giampietro in morda Boštjan Leskovšek.
**********************
26. maj 2018: MiniMakerFaire Ljubljana 2018; tokrat poteka na ploščadi pred skupščino in v Cankarjevem domu
Cirkulacija 2 bo ponovno t.i. soorganizator, kar pomeni da bo samostojno in bistveno vsebinsko prispevala k celodnevnem dogajanju na sejmu. Pri tem nam bodo pomagali finski kolegi Koelse!
**********************
5. junij 2018: gostujoče multimedijsko srečanje/raziskavo z naslovom Izračun Slepih Pilotov avtorjev Simon Svetlik (Slo) in Erik Schou (Uru)
Četudi so v trdi temi nepredirne noči, piloti najdejo uteho v zvezdnih konstelacijah, braillovih znamenjih, ki govorijo, da človeštvo ni popolnoma izgubljeno.
Izračun slepih pilotov je improvizirano multimedijsko srečanje, kombinacija dveh transmedijskih umetnikov iščočih novih, še neznanih “točk prihoda” v njunih eksperimentih. Uporaba minimalnih tehničnih postavitev se izogiba postmodernemu baroku tehnološkega fetišizma. Omejene tehnološke zmožnosti določajo jasno “polje odhoda” s katerega se začenjajo raziskovanja.
**********************
Sobota, 9. junij 2018: koOonC2rt – oOo in C2 z gosti / 10- ali 15-letnica komunalnih koOoncertov
oOo je trojica, ki je morda bend – ali pa tudi ne – in v zadnjih letih (desetletnica?) širi prostor rokenrola na improvizacijsko in družbeno sodelovalno.
https://www.facebook.com/oOofreeo/
Celoten prostor C2 pretvorjen v združen oder in poslušalnico. oOo smo na sredini prostora, ostali glasbeniki pa razporejeni po prostoru. Vsi skupaj improviziramo po načelih poslušanja in ustvarjanja prostora za skupni zvok. Med izvajanjem je vsak glasbenik svoj vir zvoka in se vklaplja v celoto in izklaplja iz nje po svoji presoji brez omejitev. Poslušalci po prostoru lahko gibljejo prosto. S tem neposredno vplivajo na svoj mix in slišno zvočno sliko. Namen nastopa je ustvariti celoto in posamezne zvočne prostore, ki se zapirajo in odpirajo v skupni zvok.
Uverturni spisek sodelujočih: trojica oOo, člani C2, Iztok Osojnik (poezija), Dejan Koban (poezija), Nina Dragičevič (abelton), Nina Farič Kikiriki (nojz), itd.
**********************
18. in 19. junij 2018 ter 4. in 5. julij 2018: Teleskopiranje – projekt plesalcev Jane Jevtović in Engin Cana
Gregor Kamnikar/ Engin Can: Trenutno še raziskujeva, v kakšno dogodivščino bi se podala v zvezi z zvokom. Sem pa pomislil na sodelovanje z vami oziroma s tistim, ki bi ga to morebiti zanimalo. Da bi sploh vedeli, če vam je zanimivo za sodelovanje, bi rabili to Teleskopiranje tudi doživeti.
Ples, koreografija, urjenje: Jana Jevtović, Engin Can
Oblikovanje zvoka in svetlobe: Zoran Grabarac
Sodelavec: Rok Vevar
V dogodku se uporablja glasba Suzanne Ciani / Buchla Concerts 1975 / Finders Keepers Records / Velika Britanija, 2016
V dogodku se uporablja besedilo Marie-Louise Angerer “Too Much Time: On the Productive Difference of the Interval” (iz publikacije “Time and (In)Completion – Images and Performances Of Time in Late Capitalism, urednika Tomislav Medak and Goran Sergej Pristaš, založil BADco, Zagreb, 2014)
**********************
21. – 30. junij 2018: Alessandro Di Giampietro – Thinga Things (del projekta Whatever you think I am -> that is what I am not); produkcija v javnem prostoru – Špica v Ljubljani
Na Špici bo avtor začasno ustvaril prostor spoznavanja in druženje, ki bo neke vrste dnevna soba – izhodišče kreacije prostora medosebnega druženja. Vendar bo šlo za neobičajno dnevno sobo. Vsak predmet bo umetniška stvaritev. Aktivni del tovrstne umetnosti postanejo tudi obiskovalci. Dnevna soba bo odprta od jutranjih ur do poznega popoldneva, po popoldanski pavzi pa se bo odprla ob večernih urah, ko se bo program razširil na male koncerte, performanse, branja, itd..
Večerni program:
– Četrtek, 21. junij 2018 od 20.30 do 22.00: Otvoritev razstave (za chilly glasbeno podlago skrbi Boštjan Leskovšek)
– Petek, 22. junij 2018 od 21.00 do 22.00: Koncert BALANS
– Sobota, 23. junij 2018 od 21.00 do 22.00: Koncert Gino Lucente (“Stop emotions”; psihedelična glasba)
– Torek, 26. junij 2018 od 21.00 do 22.00: Boštjan Leskovšek (ambientalni zvoki narave in elektronike)
Vsak dan od 21. do 26. junija ob sončnem zahodu: Čigong gibalna predstava Radharani Pernarčič
Sodobna umetnost še nikoli ni bila tako oddaljena od večine ljudi in se zdi namenjena samo peščici izbrancev, pravi umetnik. Di Giampietra zanima umetnost, ki jo lahko uporabijo vsi – umetnost kot koncept skupnega. Približanje umetnosti sleherniku poteka prek ideje razširitve intime domačega dnevnega prostora na sdkupni dnevni prostor. Projekt je tako namenjen prebivalcem Ljubljane in turistom – kot prav posebna estetska točka v samem centru mesta.
Alessandro Di Giampietro se pri svojem umetniškem delovanju ukvarja s fotografijo, video inštalacijami in performansi, pri čemer ruši konvencionalne pripovedne oblike ter zidove med realnostjo in fikcijo. V kontekstu
eklektičnega, šaljivega in navidezno minljivega izražanja ustvarja bizarne in skrivnostne situacije, v katerih realnost postane negotovost, negotovost pa se zlije z realnostjo. Njegovo delo, pa naj gre za fotografije ali video inštalacije, je v svojem bistvu vizualna kakofonija podob in živih barv, ki so igrive, a obenem predrzne in moteče. Vsa svoja dela realizira z amatersko opremo, vsakdanjimi napravami, kot npr. pametnimi telefoni. Celotno delo je neke vrste osvobodilni ritual, v katerem so družbene norme in zunanje podobe potisnjene ob rob, izpod mask pa privrejo skrivni vzgibi. Pošasti, ki živijo v Alessandrovih stvaritvah, se nenehno kopičijo in rastejo v organizem, ki se širi iz realnosti v fotografijo, video ali na internet.
Drugi gostujoči umetniki: Marta Pierobon (Milano/Brescia), Paolo Gonzato (Milano), Antonio Barletta (Milano), Christian Holstad (New York), Giovanni De Francesco (Milano), Sabine Delafon (Paris, Milano), Laura Santamaria(Como, London), Mauro Vignando (Milano), itd.
**********************
Torek, 3. julija 2018 ob 21.00 v Cirkulaciji 2 | Tobačna Ljubljana: Vida Vojić – solo performens
“Ali ste sploh opazili, da me ves čas ni bilo?”
Pred tem, v ponedeljek, 2. julija 2018, točno opoldne: zvočna intervencija na Radiu Študent.
Vida Vojić, rojena na Švedskem, delujoča v Berlinu, je izjemno suverena glasbenica in pesnica, ki smo jo lahko prvič poslušali v okviru nastopa štirih predstavnikov dveh angleških mikrozaložb First Terrace in Pale Master pred dvema mesecema v Cirkulaciji 2. S svojim poetskim glasovnim in zvočno-ambientalnim nastopom je prispevala velik delež k odlični skupni predstavi tedaj sodelujočih. Tokrat nastopa v samostojnem recitalu, ki se ga vsi lokalci Cirkulanti zelo veselimo.
**********************
Trije polurni kosi omenjenih dvojic sestavijo glasbeno-zvočni večer, pri katerem je skupni vzorec, da so glasovi ženski in da so zvokovi moški.
“I DON’T KNOW ” (ZUEllis: voice, H.A. van Hees: electronics)
Emotions coming out of the sounds – scratch electro noises, human voices, screams, laughs, sighs – endless cycles coming and going by the silence following the vibrations to create the new space.
In September 2017 , Elisa Ulian and Havan Hees met and played together at club Gromka , Metelkova in Ljubljana during the noise – experimental festival Multiversal MultiSlow and they started to collaborate together playing in different situations in Italy and North Europe. In april they performed at SOTU festival in OCCII , Amsterdam:
https://www.youtube.com/watch?v=ON-NEx9U-ow
**********************
1. avgusta 2018 ob 20. uri: Neven Korda – Daj mi mir!
Zvočna instalacija s sliko.
Priprave v Cirkulaciji 2, 23. julij do 01. avgust, čez dan in zgodaj zvečer.
Zaključni performans Daj mi mir! 1. avgusta ob 20. uri.
Najdene podobe, generirane podobe in podobe zajete v živo. Analiza teh podob ustvarja zvok instalacije. Na to osnovno video situacijo, ki je samopoganjajoča, lahko pa reagira na spremembe v svojem okolju, se na kraju samem aplicira več vrst manipulacij video toka (zvok in slika) z različnimi zvočnimi in slikovnimi parametri v realnem času.
Neven Korda gradi izvirno, na področju intermedije prepoznavno, in od prevladujoče atmosfere drugačno ustvarjalno govorico. Videz sodobnih tehnoloških procesov reflektivno in raziskovalno umešča v polje umetnosti.
Zadnja leta sodeluje predvsem z glasbenimi skupinami Nevemnevem in Ontervjabbit.
Produkcija Neven Korda
Koprodukcija Cirkulacija 2 in zavod Uho:Oko.
Hvala +MSUM, SCCA-Ljubljana, Brane Ždralo, Stefan Doepner, Slavko Glamočanin.
S podporo MOLa.
**********************
16. avgust 2018: friformAV -> Ballint Bocs, Samo Kutin in Lina Rica; avdio vizualni koncert
Drugi dogodek frišne koncertne serije FriFormA\V, ki ostri oči in ušesa s povezovanjem umetniškega videa in sodobnih zvočnih okolij, bodisi s poljem zvočne umetnosti in zvočnih instalacij bodisi s komponirano, elektroakustično in improvizirano glasbo.
Tokrat bo serija prvič gostovala prostorih Cirkulacije 2, kjer bo intermedijska umetnica Lina Rica ustvarjala video v živo, madžarski elektrofonik Bálint Bolcsó in Samo Kutin, izkušena improvizatorja, pa bosta preizkušala zvočno-hrupni potencial svojih inštrumentov.
Produkcija FriFormA\V: KUD Mreža
Koprodukcija: Cirkulacija2
**********************
23. do 31. avgust 2018: Anže Sever – ROB /Infrazvočno / gostujoča produkcija Atol
Anže Sever se bo s tehnološko-umetniškimi eksperimenti usmeril predvsem v telesno stran zaznave zvoka kot nevidne sile v prostoru okoli nas in v naših telesih … z infrazvokom – tujo izkušnjo vsakdanje prisotnosti zvoka in ga izpostaviti soočenju s fizikalnim na neobičajen način.
Predpriprava projekta deset dni prej v produkcijskem delu prostora Cirkulacija 2.
**********************
Četrtek, 6. september 2018 od 14.00 – 20.00 ure: Enodnevna razstava in večmedijski dogodek MED ZVERJO IN NEMOČJO
Avtorice in avtorji: Simon Černelč, Tonja Jelen, Jadranka Kos, Bojana Kos Grabar – Iris, Gregor Lozar, Nebojša Mijatović, Nevenka Miklič Perne. Mentorsko vodstvo: Marija Mojca Pungerčar.
Predstavljajo se ustvarjalke in ustvarjalci različnih področij in generacij, ki sodelujejo v projektu uposabljanja za delo v kulturi Kulturno umetniškega društva Trivia. Za skupno izhodišče so si izbrali temo žival(i). Ustvarjalci osvetljujejo živali z različnih zornih kotov. Njihovi pristopi vključujejo strip, likovna dela, umetniško-dokumentarni film, pesmi za otroke, esej, kratko zgodbo. Zastavljajo si vprašanja, kot so: kdaj lahko pride do moči ali nemoči, kdo ali kaj je žival, kje je tukaj človek?
Spored:
14.00-20.00: razstava odprta za javnost,
19.00: večerni program:
– Marija Mojca Pungerčar: pozdravni nagovor,
– Nebojša Mijatović: Rad sem morski pes, glasbena točka,
– Tonja Jelen: Zajčji cofki – javno branje,
– Nebojša Mijatović: Mrož in mesto rož, glasbena točka,
– Gregor Lozar: javno branje,
– Nebojša Mijatovič: In na koncu gozdni škrat, glasbena točka,
– Tonja Jelen: Med živaljo in zverjo-človekom, predstavitev eseja,
– Bojana Kos Grabar – Iris: Ujetost, projekcija filma, 8,8 min.
Pesmi Nebojše Mijatovića bosta predstavila Matej Mijatović ter Andraž Kržič.
Vstop je prost.
Povezava na več informacij in fotografije:
http://www.3via.org/trivia/?p=
**********************
MED, CIMET, ROZINE IN ČAS robotska fuga za živo umetnost / balletkvintet
s/z
Stefanom Doepnerjem, Marieke Sophie Werner, Borutom Savskim in Vladom R. Gotvanom
- petek, 14. 9. 2018 ob 17:00, predpremiera (za kritike in medije)
- sobota, 15. 9. 2018 ob 21:30, premiera (za kritike, medije in 14-ti Mednarodni Festival Lutke 2018 / razprodano)
- torek, 25. 9. 2018 ob 18:00 in 20:00
- sreda, 26. 9. 2018 ob 18:00 in 20:00
- četrtek, 27. 9. 2018 ob 20:00 (zadnja ponovitev)
v Cirkulaciji 2, Tobačna Ljubljana
Čas pretekli in čas prihodnji dovoljujeta le malo zavesti. Zavedati se ne pomeni biti v času. Samo s časom čas se zmaguje.
Kaj je bolje: cimet ali čas?
Cimet je naravni konzervans, vir železa in kalcija. Ščepec ga lahko dodate jutranji kavi. Žlico medu in malce večji ščepec cimeta zmešajte v mlačni vodi in popijte. Tako boste okrepili svoj imunski sistem in zaščitili telo pred virusi in bakterijami, izboljšali kognitivne sposobnosti, okrepili boste spomin, izboljšali svojo koncentracijo in krvni obtok. Ne potrebujete več kot pol čajne žličke cimetovega prahu na dan, da odženete tveganje za razvoj raka in tumorja. Da se znebite maščobnih oblog okrog trebuha jejte pečena jabolka, ki ste jih potresli s cimetom. Nova Repnikova produkcija znabiti postane sijamski dvojček pred par leti nagrajenega Luftballetta.
scenarij in režija: Vlado Repnik Gotvan
roboti, bot_txt_zvok: Stefan Doepner
klarinet, vokal, ples: Marieke Sophie Werner
obzvok: Borut Savski
intima: Igor Štromajer
izjave: Thomas Stearns Eliot, Amber in ‘t Veld, Jean-Luc Nancy, Kara Loewentheil idr.
produkcija: GVRbabaLAN, Cirkulacija2, Lutkovno gledališče Ljubljana
**********************
13. -21. oktober 2018: Robotanika – Exodos; gostovanje Cirkulacije 2 na festivalu Pixelache Helsinki/ Finska
je neke vrste nadaljevanje lanskoletne produkcije Cirkulacije 2 (Robotanika – Genesis), ki se je izkazal kot izjemno odprt koncept in precejšnja novost v načinu prostorske postavitve. Tokrat skupaj s skupino Koelse v njihovem “postmejkerskem” kontekstu:
Greetings Cirkulacija 2,
Some news regarding the upcoming Post Maker Camp part 2 during October:
The dates are we already discussed, 2018-10-13 .. -21. The general plan is as follows, with details subject to change of course:Saturday 13th, Arrival day
From Sunday 14th to Thursday 18th, Working period in Future Lake
Friday 19th, Performance/presentation at “Pixelache mini festival” in Merikerho
Saturday 20th, Disassembly & free time, perhaps the mini festival continues with other performances
Sunday 21st, Departure day
Otto
Pri finskem delu mednarodne izmenjave bo poudarek na predstavitvi dela in del slovenskih umetnikov, ki so sodelovali pri prvem delu Robotanike leta 2017. Kljub temu predvidevamo dokaj spremenjeno situacijo. Koncept Robotanike kot „kibernetskega rajskega vrta“ smo ohranili, ker je naslov trendovsko privlačen in sugerira nadaljne ukvarjanje s tehnologijo kot religijo: tehno-religijo. Pri tem sta obe strani zanimivi: tako tehnofilija kot tehnofobija. Zadnji navdušeni klici o najnovejših korakih pri razvoju umetne inteligence so seveda vključeni: inteligenca, ki zajema podatke iz široko razvejanega svetovnega spleta in „internetu stvari“, ki so oči in udje tega stvora.
Koncept Robotanike temelji na pristopu, da so razmeroma avtonomni umetni organizmi, mehanizmi in procesi že dokaj samosvoja bitja, ki lahko kreirajo lastno dinamiko znotraj razstavišča. Izpostavljen je „njihov pogled“ – v nasprotju z antropocentričnostjo običajnega galerijskega pogleda. Tako je tudi človeško dojemanje estetike popolnoma drugačno: nadomesti jo dinamika stvari. Zelo zanimivo je bilo to prečiščenje čoveškega pogleda opazovati pri raznoliki publiki na razstavi maja in junija 2017 v Cirkulaciji 2.
Sodelujoči na strani Cirkulacije 2: Stefan Doepner, Borut Savski in Boštjan Leskovšek. Ministrstvo za kulturo RS za to mednarodno gostovanje ne prispeva ničesar.
**********************
Sreda. 7. november 2018 | Poligon Tobačna Ljubljana: Umetnost umetne inteligence; simpozij na meji med AI in matrico
je enodnevni dogodek, ki uvede razstavo robotov risarjev. Uvod ponudi večplasten pogled v intermedijsko sodobno umetnost, ki se tiče umetnih organizmov/ mehanizmov – in umetnega življenja. Tako zasnovan celovit pristop smo imenovali simpozij, ker s povabljenimi gosti presega običajno estetsko umetniško predstavitev. Povabljeni sodelujoči bodo projektu pristopili iz svojih specifičnih strani, predvidoma bodo med njimi tudi “naturalisti” – oziroma zagovorniki svetosti življenja. Kar nas bo približalo etičnim vprašanjem.
Diskurzivni del je tako namenjen tudi kritiki vseh mogočih apektov, ki jih prinaša pospešen razvoj umetne inteligence. Kljub temu bo temeljno polje diskurza ostalo v domeni umetnosti. Teoretsko in tehnično se bomo podučili o temeljnih principih umetne inteligence. Promocijski del je razvedrilni del, kjer se praktične izvedbe umetnih organizmov predstavi na nereflektiran (a emocionalno poln) način fascinacije z umetnimi stvori, kar morda zmorejo le še otroci.
Sodelujoči predavatelj: dr. Damjan Bojadžiev (Inštitut Jožef Stefan), dr. Simon Dobrišek (Fakulteta za elektrotehniko)
Domači umetniki/ rezidenti: Stefan Doepner, Borut Savski, Boštjan Čadež, mag. Dominik Mahnič
Gostujoči umetnik: Lars Vaupel (Hamburg)
Petek, 9. november 2018: Slika(nje); painting robots | roboti risarji; razstava z dogodki
Roboti risarji so od vseh vej robotske umetnosti najbolj komunikativni in se tudi najbolj neposredno spogledujejo z ustvarjalnostjo človeka. Vprašanje umetne inteligence verjetno ni zmaga računalnika v šahu, ampak kreacija tako domišljijske stvaritve, kot je umetniško delo.
Estetsko premikanje robotov ali njihove poteze so seveda lahko stvar algoritmov, ki logično razdelijo sicer pogosto vektorsko natančno reprezentacijo motiva in oponašajo visoko abstrahirane umetnikove poteze, ki so polne nelinearnosti – navdiha, vendar tudi priučene, trenirane – torej neke vrste rokohitrski programi. Poteza umetnika je globoko cenjena kot vrhunec sozvočja ideje in telesa.
Posamezniki, ki delujejo blizu in znotraj Cirkulacije 2, so se v preteklosti skoraj vsi po vrsti ukvarjali z neko obliko robotiziranega risanja. Pokazali so interes, da svoje robote risarje prikažejo na enem mestu – na razstavi.
Sodelujoči: Dominik Mahnič, Boštjan Čadež, Stefan Doepner, Lars Vaupel in še kdo
**********************
November ali december 2018: Borut Savski – Twin Speaks; interaktivna zvočno-robotska instalacija/ performens
V celoletnem postopnem razvoju je sistem dveh premičnih robotskih elementov, ki morata ozavestiti en drugega: torej sta v dialogu – kar zahteva da imata pomensko polje, ki ni le njuno, ampak zadosti tudi opazovalcu. Letošnji poudarek v polju interaktivalij je očitno na AI – umetni inteligenci. Razvoj bo potekal kar nekaj časa, tako da bodo vmesne faze predstavljane tudi v kontekstih drugih dogodkov v Cirkulaciji 2.
**********************
oktober ali november 2018: „The Sound of the Internet of Things“ | „Zvoki interneta stvari“;Josef Klammer (AT) / Seppo Gründler (AT) / Stefan Doepner (SI/DE)
Postprodukcija performensa izvedenega v sklopu Musikprotokoll Steirischer Herbst 2017, kjer je požela izjemen aplavz. Priprava je potekala v Cirkulaciji 2 v Ljubljani. Sodelovanje je rezultat dosedanjega večkratnega gostovanja Seppa Gruendlerja in Josefa Klammerja v Ljubljani.
V performensu Stefan Doepner, Josef Klammer in Seppo Gründler raziskujejo, kako zveni Internet stvari. Na odru so skupaj z zvočnimi roboti, mehanizmi, kupljenimi in predelanimi napravami. Klammer in Gründler sta vedno uspešno sledila spremembam časa. Od njunega projekta “Razionalnik”, s katerim sta raziskovala glasbene zmožnosti računalniških mrež že pred tridesetimi leti, in projektom “RGB”, s katerim sta dvajset let nazaj preverjala možnost (in nemožnost) sinhronizacije na festivalu Musikprotokoll.
http://www.steirischerherbst.at/english/Programme/musikprotokoll-2017/The-Sound-of-the-Internet-of-Things
https://de.wikipedia.org/wiki/Klammer_%26_Gr%C3%BCndler_Duo
http://klammer.mur.at/texte/klammer_gruendler_duo.html
____________________________
Program Cirkulacije 2 tudi v letu 2018 sofinancira Mestna občina Ljubljana
Simpozij Umetnost umetne inteligence in pridruženo razstavo sofinancira Javni sklad RS za kulturne dejavnosti