DekaDANCE
Published on May 28th, 2016V nedeljo, 29. maja 2016 ob 18.00 vabimo v prostore Cirkulacije 2 na Tobačni Ljubljana, na otvoritev in javno predstavitev rezultatov 30-urne klavzure/ delavnice/ performensa zaprtega tipa z naslovom Klima: Dekadenca, človek stroj, ki bo potekal pred tem pod vodstvom gostujočega umetnika prof. Mikea Hentza.
DekaDANCE bo postregel z zapisi fragmentov vseh v klavzuro vključenih raziskav/ pogovorov/ predavanj.
Ljubljanska Klima ima naslednje ključne besede: dekadenca, klima, človek | stroj. Udeleženci bodo v času klavzure postali raziskovalna in debatna skupina, ki bo izmerila različne vidike vsega tega: kakšna je lokalna družbena klima, scenariji podnebne klime – svetovnih podnebnih sprememb, kaj sploh je dekadenca in kakšne asociativne povezave lahko vlečemo skupaj, kako se vse to kaže na ravni trenutne človeške kulture – še posebej v konkretnem lokalnem okolju, ki ga bomo intenzivno pretipali.
Dekadenca historična kategorija, tudi danes je lahko oznaka za postopen upad (npr. družbenih) dinamik, po njihovem vrhuncu. Dekadentnost pa pogosto pomeni povsem različne stvari: brezpravnost, zanikanje veljavnih družbenih vrednot, neupoštevanje meril, poljubnost, ekscesnost, hlastanje za užitki, kupovanje užitkov, lepote, popolnosti, luksuz, prestižnost, simboli moči, čaščenje stvari/ idolatrija, itd.
Prof. dr. Svetlana Slapšak v enem intervuju hudomušno povzame izjavo “ko se v določeni kulturi pojavijo kuharji kot pomemben fenomen v javnem diskurzu, je to znamenje resne dekadence tega naroda. ” in doda: “Dokaz, da je večina državljanov oropana demokracije in pravic, je na krožniku! “.
V polju človeške kulture se vedno dogajajo politike. Politike so do neke mere zamenjale ideologije, pomenijo nekaj zelo podobnega, vendar so kratkoročnejše in bolj poljubne. V zadnjih desetletjih poznamo dva scenarija podnebnih sprememb, ki so jih z veseljem povzemali politiki, saj so svetovni katastrofični scenariji mobilizacijsko zelo dobrodošli. Mag. Mišo Alkalaj v knjigah Zelene laži in Podnebna prevara zagovarja tezo, da je človeški vpliv na podnebje zanemarljiv in da gre za politiko manipulacij.
Del dekadence se morda kaže tudi v delu kulture, ki se tiče človeškega telesa in postaja vedno bolj del vsakodnevne popularne kulture, ki si ga lahko privoščimo – predrugačenje telesa, sprememba spola – estetska kirurgija. Android (človek stroj) Paradigma etike je tu povsem spremenjena. A to je le začetek. Kaj nas še čaka? Guenther Anders je že v petdesetih letih prejšnjega stoletja izjavil: “Zakaj smo ljudje manj popolni od strojev? Zato ker nismo bili izdelani.” . Estetski kirurg dr. Franc Planinšek v knjigi Lepo večkrat omeni Stvarnikovo roko. Morda roko lepotnega kirurga?
Enourni sestavek dokumentarnega materiala bo predstavljen tudi na Radiu Študent v ponedeljek, 30. maja 2016 ob 23.00.