Razširjena Cirkulacija 2: Stroj za izboljšanje sveta
Published on December 20th, 2020V sredo, 16. decembra 2020 ob 20.00 je bila v okviru festivala Kiblix predvajana dolgometražna predstava / omnibus z naslovom Razširjena Cirkulacija 2: Stroj za izboljšanje sveta (s podnaslovom: 7 krat 7 = 49 …). Originalni 7 x 7 = 49 je potem zamenjala verzija 9 x 7 = 63 (minut)! Zaradi povečanja momenta konsumpcije na tem mestu predstavljamo vse posamezne prispevke.
V kovidskem času je predvideno živo večdnevno gostovanje Stroja za izboljšanje sveta nadomestila večdnevna snemalna seansa v matičnih prostorih Cirkulacije 2 pri kateri smo sodelovali: Ryuzo Fukuhara, Borut Savski, Stefan Doepner, Elvin Brandhi, Iva Tratnik in Boštjan Leskovšek.
V navzkrižnih sodelovanjih smo pripravili devet pogledov na stanje Stroja moderne države (kar je pomen naslova). Kovidske situacije v času zasnove projekta pred letom dni še ni bilo, svet pa je že pokal po šivih. Infantilnost države, ki se kaže v pokroviteljstvu in zaščitniškem odnosu do državljanov – hm, z dobrimi nameni – je zamenjala realna opcija povečane avtoritarnosti Stroja.
Ideja moderne države se je začela pred nekako 300 leti v glavah tedanjih evropskih monarhov, ki se jim je zato reklo “razsvetljeni”. Razsvetljenstvo je prišlo precej kasneje – in humanizem je prav posledica takšnega modela (ustroja) države. Predvideva se, da se moderni državni stroj sam uravnava glede na potrebe in popravlja svoje napake. Zgodovina vendarle ni linearna – v neposredni preteklosti je bilo kar nekaj stranpoti v manj humane poskuse. Tudi ta trenutek se zdi, da lahko situacija kompleksni mehanizem samouravnavajočega stroja prekucne v neko drugo stabilnost.
V modularno sestavljenih prispevkih šesterice avtorjev / avtoric se vsebinsko pojavljajo omenjene sistemske digresije, podobe industrije, množic, obrazov, kreacije in samokreacije individuuma, metafore velikega vodje / odrešenika – na način mozaika, ki je razpršen in neurejen, če ni prisotnega aktivnega angažmaja. Na drugi strani se zdijo značilen estetski modus alegorije, kjer človeka zamenjajo simboli moči.
Estetsko se zdi, da silom razmer raziskujemo simbolno narativno polje videa – z izhodiščem v plesnem videu – v živo izvedenih performativnih točkah, ki pa so razumljene široko in tako protagonist ni le človek (plesalec) – ampak je to vse kar se znajde pred očesom kamere.
V modulih nastopajo: Orgle za optimizacijo sveta Stefana Doepnerja (koprodukcija Kud Obrat in Cirkulacija 2; 2020) – in še kopica njegovih gibljivih strojev. Butoh plesalec Ryuzo Fukuhara je mojster prilagoditve trenutku/ situaciji/ zvoku/ sliki. Borut Savski je dežurni instrumentalist na samoproducirani kitari in programer mozaičnega video-stroja za interaktivno uravnavanje kaosa (“treba je migati!”). Elvin Brandhi je gostja iz Anglije (hm, Walesa…), ki je svoj del poimenovala “world wide ward” – svet kot kaznilnica. S podobami prednamcev je obeležila prostor podzemlja opustelega podhoda Ajdovščina.
OMNIBUS
chapter 1: CONSTRUCTION & DEMOLITION Ryuzo Fukuhara, Borut Savski, Stefan Doepner
Take two of the improvised performance scene. Ryuzo moves and Borut plays guitar to make a narrative. Stefan’s measures time uniformly, Borut’s mosaic algorythm follows Ryuto’s movement and tries to make some order in projection.
An ode to authoritarian digressions of the Machine. Improvised and recorded in take one. Ryuzo: construction of movement, Borut: construction of sound (heavily computer modulated guitar).
Alegory to the fanfares. Computer controlled self-made organ pipes (2020 KUD Obrat/ Cirkulacija 2 coproduction).
chapter 8: WWW Elvin Brandhi, Borut Savski
Elvin Brandhi rhymes with Gandhi. Last year’s bread-ghosts were taken for a ride in a covid-desolated Ajdovščina underpass corridors. New bread-ghosts were created. Elvin shouted – as she can, Borut tried to keep up the drive with guitar. Again: recorded in the very first take! Elvin did the final video mess…
chapter 9: ATI_THE FATHER Borut Savski, Stefan Doepner, Boštjan Leskovšek
Ati = Attitude = Father (in indo-european languages). Ati / the big gun / the barrell with loudpeaker moves, adds to sound and talks. It’s movement is affecting the mosaic coherence of projection. Boštjan, Borut and Stefan play their instruments. Original video historic scenes were taken from some youtube documentary. Thanks! Taken in the first try.
THE END
Gledalnica in poslušalnica Kiblix:
https://2020.kiblix.org/en/events/extended-circulation-2-a-machine-to-improve-the-world-part-2-of-the-series/
https://www.youtube.com/watch?v=KnGgUIyF0Jo