Klaus Filip (Dunaj/ Avstrija) ::optosonics::
Published on September 29th, 2017Cirkulacija 2 vabi na dva izredno zanimiva dogodka z znanim dunajskim eksperimentalnim glasbenikom in raziskovalcem optosoničnih principov (zvok s pomočjo optičnih vzorcev) Klausom Filipom.
Torek, 3. oktober 2017 ob 20.30: Uvod v OPTOZVOK – uvodna predstavitev in historični prelet prek številnih idej o konformnosti zvoka in slikovnih vzorcev – pred davnimi leti. Torej ponovno: medijska arheologija.
Petek,6. oktober 2017 ob 20.30: Klaus Filip ::optosonics:: – zvočno-vizualni performens / instalacija v sodelovanju s z domačini (Borut Savski, Boštjan Čadež, Dominik Mahnič in Boštjan Leskovšek)
Oboje bo potekalo v prostorih Cirkulacije 2 | Tobačna Ljubljana.
V tednu dni bomo v skupni delovni akciji sestavili umetniško delo, temelječo na estetiki, kot jo je sugeriral Klaus Filip. Optosonični principi sodijo v t.i. medijsko arheologijo, saj je razvoj potekal predvsem z nujo po sinhronosti slike in zvoka v zgodnjih letih filmske industrije – pred sto leti. Vzporedno in za tem: vizualni vzorci so bili prva izbira za sintezo zvoka. Ter prav tako že takrat: za generiranje abstraktnih zvočno-vizualnih dinamik, ki se nikoli ne ponovijo…
klaus filip & noid: nekaj najinih optozvočnih plošč
Klaus Filip:
Verjetno je bilo za zvočne umetnike zelo razburljivo, ko so okoli leta 1900 odkrili optozvok – sintezo zvoka s pomočjo modulacije svetlobe. Zanimivo: zadeva je še vedno razburljiva. Čeprav so princip najbolj tvorno uporabili v filmski industriji, pa sama tehnologija ni prešla v širšo zavest – za ljudi je to še vedno nekaj magičnega. Na drugi strani je radio, ki temelji na enakih principih, že davno postal nekaj staromodnega.
Optozvok/ Optosonics je pozabljena tehnologija, ki so jo na začetku 20. stoletja uporabljali za prenos, predelavo in shranjevanje informacij. Tako je večina prvih sintetizatorjev zvoka temeljilo na optično generiranem zvoku.
Kratko zgodovino razvoja principov optične sinteze zvoka je zbral Derek Holzer!
Optozvok lahko v tem DIY času z užitkom ponovno odkrivamo.
http://filipino.klingt.org/sonic_luz/
http://filipino.klingt.org/photophon/
Klaus Filip je performer/skladatelj/programer in morda prvi dunajski glasbenik, ki je okoli leta 1993 na odru uporabil prenosni računalnik. Študiral je muzikologijo in elektroakustiko pri Wofgangu Musilu na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti na Dunaju.
Glavno polje njegovega dela v tem času so sinusni valovi, katerih rahle zvoke uporablja v zelo širokih spektrih. Kotzzvočni umetnik raziskuje presečišče med zvokom in svetlobo.
Klaus Filip razvija program ppooll (nekdaj znan kot lloopp), ki je sestavljanka različnih modulov. Ta prosto dostopen program uporablja veliko improvizatorjev po celem svetu.
Uči na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju. Neprestani spori z računalnikom kot glasbenim instrumentom.
Sodelovanja:
Radu Malfatti, Kai Fagaschinski, Werner Dafeldecker, dieb13, Christof Kurzmann, Boris Hauf, Christian Fennesz, Jason Kahn, John Butcher, Sabine Marte, Gilles Aubry, noid, mattin, red white, Cynthia Schwertsik, Cordula Bösze, Silvia Fässler, Taku Unami, oblaat, Taku Sugimoto, Toshimaru Nakamura, Tim Blechmann, Ivan Palacky, Burkhard Stangl, Eddie Prevost, John Tilbury, Ko Ichikawa, Nikos Veliotis, Axel Dörner, Masahiko Okura, Susanna Gartmayer, Jean-luc Guionnet, Seijiro Murayama, Katharina Klement, Philipp Leitner, Thomas strehl, Seymour Wright, Posset, Agnes Hvizdalek, Dafne Vicente-Sandoval, Leonel Kaplan, Sergio Merce in drugi.