Platforma za totalno umetnost na MFRU 2011
Published on November 7th, 2011RAZŠIRJENA CIRKULACIJA 2 na festivalu MFRU & KIBLIX 2011
Platforma za totalno umetnost – Metafore javnega prostora
Maribor – od 18.11. do 23.11. zve?er – od 11.00 do 23.00 (“ko padejo no?i…”)
Bazna postaja – Kulturni inkubator MKC
Svetlobno – zvo?ne akcije v takoimenovanem javnem prostoru. Zakaj takoimenovanem? (glej spodaj)
Ekipa:
1. Stefan Doepner, for sale Nem?ija, Slovenija – 18th to 23rd
2. Lars Vaupel, Nem?ija – 18th to 23rd
3. Boštjan Leskovšek, Slovenija – 18th to 23rd
4. Neven Korda, Slovenija – 18th to 21st
5. Borut Savski, Slovenija – 18th to 23rd
6. Boštjan ?adež, Slovenija – 18th to 23rd
7. Slavko Glamo?anin, Slovenija – 18th to 23rd
8. Jakob Hariš, Slovenija – 18th to 23rd
Za video posnetke iš?i desno v Cirkulacija TV >>>>
19.11.2011-23.11.2011: Cirkulacija @ MFRU 2011 in Maribor/Slovenia. Photos by Boštjan Leskovšek, Stefan Doepner, Aleš Hariš et al.
Ekipa Razširjene Cirkulacije 2 je uspešno postavila bazni tabor Kulturni inkubator na poštni številki 2000 Maribor. V naslednjih dneh bomo/smo zasedali bližnje mestne trge: Dvorni trg (19.11.2011), Trg Leona Štuklja (21.11.), Glavni trg in dvoriš?e Pekarne (22.11.) ter podmostje Titove ceste /Koloseja (23.11).
8.11.2011-18.11.2011: preparations of Cirkulacija @ MFRU 2011 in Maribor/Slovenia. Photos by Boštjan Leskovšek, Stefan Doepner.
Javni prostor in metafore javnega prostora
Osnovna pojavna oblika gostovanja Cirkulacije 2 na MFRU 2011 bo ve? akcij v javnem prostoru – neposredna uporaba ulic in stavb za namen umetniškega sporo?ila. Umetniško sporo?ilo že nekaj ?asa ni ve? le estetsko – vizualna podoba – ampak vedno bolj eti?no – torej: resnica – ki pa je bila vendarle že od nekdaj del celovitega umetniškega izraza. Resnica in pomensko bližnja pravi?nost se zdijo bolj temelji za kakšno drugo ?lovekovo podro?je delovanja – sociala in politika – vendar se je tudi to v polpreteklem ?asu vedno pogosteje znašlo v umetniških okoljih – v izoliranih prostorih umetniških galerij. Ko je bilo to iz ve?ih smeri prepoznano kot omejujo?e, se je pojavila nuja po premiku na prosto – z drugimi besedami: nazaj v svobodo. Vendar, ali so zunanji prostori sploh prosti, svobodni?
Osnovna nit ve?ernih javnih akcij sodelujo?ih v okviru iniciative Cirkulacija 2 so efektni – predvsem svetlobni – posegi v javni (urbani) prostor. Ne neposredno politi?ni, vendar še zdale? ne apoliti?ni – lahko bi rekli civilnodružbeni, kot je civilnodružbeno vsako samoorganiziranje posameznikov z namenom javnega delovanja in izražanja temeljnih interesov. Seveda se pri tem tr?i ob privatni prostor in – prek javnih institucij – sprivatizirani javni prostor.
Na metafori?ni ravni pa je javni prostor, ki ne želi biti le individualni prostor, sopomenka za vrsto na?inov dela, ki jih že ve? let poslušamo in morda ne poznamo dovolj: naredi-sam (do-it-yourself; DIY), odprta koda (open-source-code); ki v širšem pomeni tudi odprti kodeks – torej participacija pri sestavljanju znakov, zakonov), itd. Civilna družba je bila v zadnjih desetletjih instrumentalizirana s strani birokratiziranih nadnacionalnih humanitarnih organizacij in se skoraj ve? ne dogaja samoorganizirano. Razumevanje sveta se je pod vodstvom ekspertnih skupin spremenilo v eno samo nepregledno relativiziranje – tudi najbolj temeljnih principov, ki se ti?ejo vsakega državljana. Iz te nepreglednosti pokukajo na plan okostenele ideologije preteklosti, kot primeri enostavnih absolutnih resnic. Religije in nacionalizmi. Posledi?ni pasivizaciji množic lahko skupinice posameznikov predložimo v zameno le aktivno javno pozicijo. Zato torej javne akcije, vendar ne s strani zgodovinsko precej druga?e determiniranih aktivistov – ampak umetnikov.
Razširjena Cirkulacija 2 je rahlo povezana združba posameznikov z lastnim umetniškim izrazom, ki v okviru dogodkov poimenovanih Platforma za totalno umetnost v letih 2010 do 2013 izvaja tri enotedenske akcije letno z namenom ustvarjanja žive umetnosti. Kot taka ni vezana na razstavni program galerij, ampak na aktivno participacijo števil?no mo?ne ekipe ustavrjalcev, ki lahko na licu mesta obrazloži namene in postopke, ki jih uporablja. Za uspešno vmeš?anje v neposredno okolje se neprestano preverja smisel po?etja in prilagaja postopke umetniškega delovanja. Umetniško delo je rezultat dela vseh sodelujo?ih avtorjev. Ali: Platforma je umetniško delo.